مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا گلستان گفت: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز 100 شبکه در 200 روستای استان گلستان فعال شده است.

100 شبکه بسیج همگام با کشاورز در گلستان فعال است

به گزارش گلستان24، رضا خزائیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز به منظور ارتباط‌گیری با کشاورزان و بالا بردن میزان تولید و جلوگیری از کاهش افت محصولات کشاورزی اجرا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه بسیج همگام با کشاورز متصل به علمی کردن کشاورزی در شهرستان‎ها است، تصریح کرد: در این راستا نسبت به شناسایی محدودیت‎های زراعی و تشکیل تقویم زراعی برای کشاورزان مبادرت می‎شود.

* تقویم زراعی محصولات کشاورزی تهیه شد

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا گلستان افزود: پنج محصول غالب استان شناسایی شده و در این زمینه تقویم زراعی برای کشاورزی تهیه شد و محدودیت‎های زراعی برای تولید این محصولات اعم از نداشتن ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، عدم رعایت فصل کشت، عدم رعایت برداشت محصول، باران و سیل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خزائیان با اشاره به اینکه تقویم زراعی با توجه به اقلیم شهرستان‎ها تهیه و تدوین شده است، ابراز کرد: بر این اساس مشخص شده که کشاورزان در چه زمانی مراحل کشاورزی را انجام دهند.

وی گفت: در تقویم زراعی بیماری‎های غالب استان در محصولات کشاورزی شناسایی شدند که نحوه مبارزه با آفات و بیماری‎ها در اختیار مهندسان شبکه و کشاورزان قرار داده شد.

* 100 شهید کشاورز در استان گلستان شناسایی شدند

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: در طرح بسیج همگام با کشاورز هر دو روستا به عنوان یک شبکه محسوب می‎شود و مهندسان کشاورزی و 10 نفر از کشاورزان خبره به عنوان اعضای شبکه فعالیت می‎کنند و نظارت مستقیم بر مزارع کشاورزان در مراحل مختلف زراعی کاشت، داشت و برداشت دارند.

خزائیان رسیدگی به مشکلات کشاورزان و ارائه آموزش‎های جدید در راستای بالا بردن راندمان و کیفیت تولید را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: بسیج به عنوان بازوان جهاد کشاورزی در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ایفای نقش می‎کند.

وی با اشاره به اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان بیان کرد: در این راستا شناسایی شهدایی که شغل اصلی آنها کشاورزی بوده در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 100 شهید در این زمینه در سطح استان گلستان شناسایی شدند.

* هدف تشکیل بسیج مهندسین کشاورزی تعیین الگوی کشت و رسیدن به خودکفایی است

این مقام مسؤول هدف از شکل‎گیری بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را در به زارعی، مشخص کردن الگوی کشت در هر شهرستان، مدیریت منابع آبی، کمک به معیشت خانواده، ارتقاء سطح تولید ملی و رسیدن به خودکفایی عنوان کرد.

خزائیان از برگزاری مراسم سالروز تشکیل بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در روز پنج‎شنبه 27 خردادماه جاری خبر داد و گفت: سخنران این مراسم حسین کریمی‌اول جانشین سپاه نینوا استان گلستان است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار