برخورد غیرمنصفانه دولت با رسانه‎های منتقد

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع چندپهلو و یک بام و چندهوای دولتمردان در دفاع از آزادی بیان در رسانه و مطبوعات گفت: بسیاری از عملکردهای دولت با شعارهایش نمی‎خواند.

بسیاری از عملکردهای دولت با شعارهایش نمی‎خواند

به گزارش گلستان24،حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری امروز اظهار کرد: این نخستین باری نیست که شاهد مواضع چندپهلو و یک بام و چندهوای دولتمردان در قضایای مختلف از جمله دفاع از آزادی بیان و مطبوعات هستیم، در جایی که کار به نفع دولت است خیلی از آن تمجید می‎کنند اما همان کار را اگر دیگران بخواهند انجام دهند، بد تعبیر می‎شود.

وی تصریح کرد: شعارهایی که دولت طی این سه سال داده با بسیاری از عملکردهایش همخوانی ندارد شعارها بسیار زیبا اما فریبنده هستند، این شعارها برای جلب آرای مردم و چند صباحی ایجاد آرامش بوده که بعد از آن هیچ خبری نیست.

* برخورد دولت با رسانه‎های منتقد غیرمنصفانه است

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوگانگی برخورد دولت با مطبوعات در آزادی بیان کاملا مشهود است، ابراز کرد: این دولت از ابتدا مطرح کرد که ما باید به منتقدان اجازه بدهیم که حرف بزنند اما خودشان انواع و اقسام الفاظ زشت از جمله بی‎سواد و بی‎‎شناسنامه را به منتقدان نسبت دادند.

طاهری؛ شیوه برخورد دولت با رسانه‎های منتقد را غیرمنصفانه خواند و افزود: برخی از رسانه‎ها در این دولت توبیخ شدند و یا صلاحیت آنها باطل شده است، آن رسانه‎ای که متوقف نشده و چند روزی به تعطیلی کشید نیز دچار لطمه شد، اگر واقعا آزادی بیان باید وجود داشته باشد برای همه یکسان دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه ما قائل به آزادی بی‎ضابطه نیستیم، ابراز کرد: در شرایط مساوی می‎بینیم که دولت در برخورد با مطبوعات رفتار یکسانی ندارد.

* مطبوعه‎ای که هوای دولت را دارد یارانه بیشتری می‎گیرد/ فریب افکار عمومی یک نوع بازی سیاسی است

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یارانه مطبوعات گفت: آنچه دولت درباره یارانه مطبوعات می‎گوید با آنچه عمل می‎کند در تعارض است.

طاهری افزود: بارها مطبوعات اصولگرا آمار و ارقام‎هایی که به عنوان یارانه به مطبوعات اختصاص داده شده را اعلام کردند  که نشان می‎دهد مطبوعه‎ای که هوای دولت را دارد از یارانه بیشتری بهره‎مند می‎شود که این خلاف آن ضوابط قانونی و آن شعارهایی است که دولت داده بود مبنی بر اینکه همه را یکسان ببیند و بین موافق و مخالف فرقی نگذارد.

وی با تاکید بر اینکه فریب افکار عمومی یک نوع بازی سیاسی است، اظهار کرد: دولت می‎خواهد خودش را در افکار عمومی جوری جلوه دهد که انگار دارند از مظلوم دفاع می‎کنند و یا طرفدار آزادی بیان هستند ولی عمل آنها خلاف شعارشان را نشان می‎دهد.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم فقط به حرف‎ها بسنده نمی‎کنند بلکه در کنار شعارها، عملکرد را هم می‎بینند و بعد مقایسه می‎کنند که این حرف‎ها آیا واقعی بوده یا نبوده است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار