مسئول بسیج طلاب گلستان:

مسئول بسیج طلاب استان گلستان گفت: امروز ۴۷ نفر از روحانیون شیعه و سنی استان گلستان را برای زیارت قبور پاک شهدای کربلا و امام حسین(ع) به عراق اعزام کردیم.

روحانیون اهل تسنن و تشیع استان گلستان به کربلای معلی اعزام شدند

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علیرضا ریاحی ظهر امروز در حاشیه مراسم بدرقه طلاب و روحانیون استان گلستان به کربلای معلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز 47 نفر از روحانیون استان گلستان شیعه  و سنی را برای زیارت قبور پاک شهدای کربلا و امام حسین(ع) به عراق اعزام کردیم.

مسئول بسیج طلاب

وی با بیان اینکه از این تعداد 20 نفر از زائران حسینی برادران طلاب اهل تسنن استان هستند، افزود: این زائران یک روز بعد از اربعین حسینی به استان گلستان باز خواهند گشت.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان تصریح کرد: در هر کاروان یک روحانی به عنوان روحانی کاروان در نظر گرفته شده تا بار معنوی این سفر را افزایش دهد و همچنین هر یک از طلاب و روحانیون استان گلستان که به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‎شوند نائب زیاره یکی از شهدای استان گلستان هستند.

ریاحی افزود: قرائت ادعیه‎هایی که بین برادران اهل تسنن و تشییع مشترک است و همچنین قرائت قرآن در طول مسیر برنامه‎ریزی شده است.

وی گفت: باورهای شیعه و سنی نسبت به امام حسین (ع) باورهای مشترکی است و می‎توان با تاسی از آن وحدت را در بین برادران اهل تسنن و تشییع گسترش داد.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان یادآور شد: جریان تکفیری و وهابی به دنبال تفرقه جامعه روحانیت است و امام حسین(ع) می‎تواند منشا وحدت بین روحانیت شود.

ریاجی با بیان اینکه این اعزام برای نخستین بار به صورت سازماندهی شده از سوی بسیج طلاب استان گلستان انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال‎های گذشته جامعه روحانیت به صورت خود جوش به این سفر زیارتی اعزام می‎شدند.

وی همدلی و نمایش بین المللی قدرت اسلام را بهترین خروجی این سفر معنوی دانست و افزود: حضور ده‎ها میلیونی مسلمانان نشان می‎دهد اسلام نبوی را به نمایش می‎گذارد و یکی از برکات این سفر این است که برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند و از استکبار بیزاری می‎جویند.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان  یادآور شد: رژیم آل سعود باید از اربعین حسینی و از کشور عراق که با کمترین امکانات امنیت ده‎ها میلیون زائر را فراهم می‎کند درس بگیرد.


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار