یکی از فرماندهان دفاع مقدس ؛

شمال نیوز: جانباز شعبان محمدیان که از اساتید برجسته درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بود، در حالی که در دانشگاه روزبهان ساری مشغول تدریس بود، ناگهان قلبش از تپش بازماند و برای همیشه شاگردانش را تنها گذاشت و به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شعبان محمدیان به همرزمان شهیدش پیوست

به گزارش گلستان24،جانباز شعبان محمدیان که از اساتید برجسته درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بود، در حالی که در دانشگاه روزبهان ساری مشغول تدریس بود، ناگهان قلبش از تپش بازماند و برای همیشه شاگردانش را تنها گذاشت و به همرزمان شهیدش پیوست.


به گزارش شمال نیوز، این جانباز 30 درصد دفاع مقدس، متولد سال 1338 شهرستان نکا و سابقه 48 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را داشت که در 4 مرحله از اعزام دچار مجروحیت شد.

جانباز هشت سال دفاع مقدس شعبان محمدیان در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در طی سال های دفاع مقدس و بعد از آن مسئولیت های زیادی را بر عهده داشت.

 مسئولیت هایی چون فرماندهی گردان پیاده علی بن ابیطالب(ع) لشکر 25 کربلا، فرمانده گردان جنگ نوین، رئیس دفتر فرمانده لشکر25 کربلا(سردار غیب پرور) به مدت 2 سال، مسئول تحقیقات نظامی و مشاور عالی فرمانده لشکر، مسئول معاونت آموزش سپاه کربلا، مربی تاکتیک و جنگ متقارن، پدافند متقارن، اصول و قوائد اساسی رزم و عملیات روانی، سازماندهی تشکیلات بسیج و اصول دوره آفند و پدافند، استاد جغرافیای دانشگاه امام حسین(ع)، مؤلف کتاب های جنگ نامتقارن، پدافند غیرعامل، مدیریت مطلوب در سپاه و اصول و قوائد اساسی رزم، مربی دوره های تکمیلی سرپرستی و عالی پیاده و استاد دو واحد درسی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه های استان مازندران از سال 89 تاکنون بخشی از سابقه حضور وی در انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی بود و به خاطر خدمات شایسته اش از سوی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی مورد تشویق قرار گرفت.

پیکر پاک و مطهر این جانباز هشت سال دفاع مقدس صبح امروز بر روی دستان همرزمان و مردم شهرستان نکا و شهرهای استان مازندران از مقابل سپاه پاسداران شهرستان نکا به سوی منزلگاه ابدی اش واقع در گلزار شهدای روستای آبلو تشییع و در جوار شهدای این مزار آرام گرفت.

منبع:شمال نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار