14 کوهنورد گلستانی که در منطقه «چجا» شهرستان علی‌آبادکتول گم شده بودند، پس از 12 ساعت عملیات جست‌وجو پیدا شدند.

14 کوهنورد گلستانی پس از 12 ساعت عملیات جست‌وجو پیدا شدند

به گزارش گلستان24،شامگاه گذشته از سوی خانواده تعدادی از کوهنوردان شهرستان گرگان که به سمت ارتفاعات روستای «چجا» شهرستان علی‌آبادکتول حرکت کرده بودند، مفقودی این گروه کوهنورد به سامانه 112 هلال احمر استان گلستان اعلام شد.

با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آبادکتول به همراه تیم‌های محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان برای یافتن این افراد وارد عمل شدند.

بر اساس آخرین پیگیری‌های در گرگان، 14 عضو این گروه کوهنوردی پس از 12 ساعت عملیات جست‌وجو پیدا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آبادکتول در این خصوص خاطرنشان کرد: در ابتدا گم‌شدن گروه پنج نفره به ما اعلام شد اما ساعت 11 صبح امروز به ما اعلام کردند 10 نفر دیگر نیز برای فتح قله به سمت بالاتر حرکت کرده‌‌اند اما در ادامه عملیات، اعلام شد اعضای گروه دوم 9 نفر است.

وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه هیچ راه ارتباطی با این گروه 9 نفره وجود نداشت، تمرکز عملیات جست‌وجو بر گروه پنج نفره مفقود شده گذاشته شد اما یافتن گروه 9 نفره نیز با توجه به وضعیت کوهستانی منطقه در دستور کار تیمی ویژه قرار گرفت.

حاجیلری بیان کرد: ساعت 16 با توجه به تاریکی هوا، تیم‌های امداد و نجات در حال بازگشت از ارتفاعات بودند که موفق شدند در جست‌جوی مسیر بازگشت، همه 14 کوهنورد گمشده را در مسیرهای مختلف پیدا کرده و به سمت پایین ارتفاعات هدایت کنند.

وی اضافه کرد: این عملیات ساعتی پیش پایان یافت و تیم‌های امداد و نجات به همراه افراد کوهنورد به پایگاه هلال احمر رسیده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آبادکتول تصریح کرد: افراد این گروه کوهنوردی از شهرستان گرگان بودند که خوشبختانه تمامی افراد سالم هستند اما معتقدند ما در منطقه گم نشدیم و می‌توانستیم به سادگی راه را پیدا کنیم.

حاجیلری بیان کرد: در حال حاضر در ارتفاعات «چجا» شهرستان علی‌آبادکتول مه غلیظ و بارش برف حکمفرما است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار