نجاتگران جمعیت هلال احمر گلستان در عملیاتی چهار تن از کوهنوردان گمشده در ارتفاعات قلعه ماران شهرستان رامیان در شرق استان را نجات دادند.

نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات گلستان

به گزارش گلستان24، به نقل از ایرنا معاون امداد ونجات هلال احمر گلستان در این زمینه گفت: نجاتگران این جمعیت اواخر هفته گذشته طی درخواست کمکی که کوهنوردان گمشده در ارتفاعات قلعه ماران با ندای امداد112 برقرار نمودند به کمک آنها شتافته و عملیات نجات را آغاز کردند.

نجات کوهنوردان گمشده

سید رحیم میرکریمی اضافه کرد: در این خصوص دو تیم امداد و نجات متشکل از 9 نفر از نجاتگران امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آزادشهر به سمت ارتفاعات قلعه ماران شتافته و این کوهنوردان را نجات دادند.

وی افزود: قلعه ماران یکی از قله های مرتفع استان گلستان است که به دلیل مرتفع بودن آن دارای مسیرهای مختلف جهت رفت و آمد نیست و کوهنوردان به دلیل آشنا نبودن با قله دچار حادثه گمشدگی در کوهستان شدند و در تماس تلفنی با ندای امداد112 نیروهای امداد و نجات کوهستان به کمک آنان شتافتند.

به گفته میرکریمی در این حادثه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار سبک و همچنین یک ست کوهستان بکار گیری شد و افراد حادثه دیده پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به پایین دست منتقل شدند.

شهرستان های رامیان و آزادشهر در شرق استان گلستان واقع هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار