رئیس منابع طبیعی کردکوی خبر داد/ 10 هکتار جنگل طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی از مهار آتش در منطقه جنگلی «میاندرآمد» روستای بالاجاده شهرستان کردکوی خبر داد.

مهار آتش در جنگل «بالاجاده» کردکوی

به گزارش گلستان24، از مهار آتش‎ در منطقه جنگلی «میاندرآمد» روستای بالاجاده کردکوی خبر داد.

بالاجاده

وی عامل انسانی را علت آتش‎سوزی این منطقه دانست و اظهار داشت: سهل‎انگاری مردم موجب آتش‎سوزی شده بود که به دلیل وزش باد شدید و نامشخص بودن جهت وزش باد بر شدت آتش‎سوزی اضافه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با بیان اینکه 10 هکتار از این منطقه جنگلی طعمه حریق شد، تصریح کرد: در حال حاضر آتش به طور کامل مهار شده و نیروها در حال پاکسازی منطقه مورد نظر هستند.

قاسمی با بیان اینکه شدت آتش‎سوزی زیاد بود، با قدردانی از مشارکت نیروهای مردمی، ابراز داشت: بیش از 150 نفر از نیروهای مردمی منطقه به کمک نیروهای آتش‌نشانی و منابع طبیعی آمدند که در صورت عدم همکاری مردم قطعاً شدت فاجعه افزایش پیدا می‎کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است آتش داخل برخی از تنه‎های درخت وجود داشته باشد، ابراز داشت: برای جلوگیری از آتش‎سوزی مجدد و برای کسب اطمینان یک تیم در منطقه خواهد ماند.

مهار آتش‌سوزی در جنگل «دوآب» و منطقه جنگلی روستای «میاندره» شهرستان کردکوی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی اضافه کرد: از پشتیبانی فرماندار و معاون فرماندار کردکوی، بخشدار کردکوی و همکاری مردم و NGO‎ها در مهار آتش‎سوزی منطقه جنگلی «بالاجاده» تشکر می‎کنم.

قاسمی با اشاره به آتش‎سوزی جنگل‎های گالیکش، از اعزام یک تیم مجهز از شهرستان کردکوی برای کمک به مهار آتش در شهرستان گالیکش خبر داد.

وی همچنین از مهار آتش‌سوزی در جنگل «دوآب» و منطقه جنگلی روستای «میاندره» شهرستان کردکوی خبر داد و خاطرنشان کرد: آتش‎سوزی این دو منطقه سطحی بوده و خسارت فراوانی در پی نداشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با اشاره به افتادن درختان به دلیل وزش باد در جاده جنگلی «درازنو» کردکوی، بیان کرد: به دلیل سستی زمین، نوع خاک و وزش باد درختان روی زمین افتاده‎اند که موجب مسدود شدن این مسیر و قطعی سیم برق شده است.

قاسمی تأکید کرد: با توجه به خطراتی که در این مواقع وجود دارد مردم از رفتن به سمت جنگل پرهیز کنند.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار