رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از کاهش چشمگیر حریق در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

کاهش چشمگیر حریق در منابع طبیعی گالیکش

 به گزارش گلستان24 ، منصور ممشلی گفت: در سال جاری تاکنون 3 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان به وسعت 2 هزار و 200 مترمربع اتفاق افتاده است و این در حالی است که سال گذشته 50 مورد آتش‌سوزی در سطح 193 هزار مترمربع در شهرستان به وقوع پیوسته است.

mansormamashlimtg 1

وی افزود: برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی در گالیکش باعث کاهش چشمگیر حریق در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان شده است.

ممشلی گفت: در همین رابطه از ابتدا سال جاری تاکنون توسط حجت‌الاسلام «محمدرضا ممشلی» مروج فرهنگ منابع طبیعی و مهندس «حسن فرامرزی» کارشناس آموزش و ترویج منابع طبیعی گالیکش برای توانمندسازی جوامع محلی شهرستان 15 مورد دوره‌های علمی، تخصصی و امور دینی برای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف اسلامی برگزارشده است.

به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش روستاهای صادق‌آباد، چقر بش قارداش، قوشه چشمه، بش اویلی، آبپران، یورت کاظم، یورت زینل و فارسیان فرنگ روستاهای هدف این طرح بوده‌اند.

ممشلی اظهار داشت: در این دوره‌ها مسائلی در خصوص تغییر الگوی کشت، تبدیل اراضی شیب‌دار، مضرات سوزاندن پسماندهای کشاورزی (کاه و کلش)، مدیریت زباله‌ها و پسماندها، بحران آب، آشنایی با محصولات و فعالیت‌های پربازده نظیر صنعت گردشگری و اکوتوریسم، صنایع‌دستی، کشت گیاهان داروئی و باغی پربازده نظیر گل‌گاوزبان، به‌لیمو، زعفران و گلابی که سازگاری با این منطقه و محیط دارد، آموزش داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش کاهش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی را در سال جاری نسبت به سال گذشته از آثار مؤثر برگزاری این دوره‌ها اعلام کرد.

لازم به ذکر است 33 روستا از 62 روستای شهرستان گالیکش در محاط و حاشیه جنگل قرار دارد.

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

0003trgdhfcgnm 1

منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار