مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد:

حجت الاسلام سهرابی در همایش یاوران وقف ضمن تاکید رهبرانقلاب بر اجرای امینانه نیت واقفین گفت: امروز وقف با مسئولیت نماینده ولی فقیه به عنوان عالمی آگاه اداره می شود تا به نیات واقف جامعه عمل پوشانده شود و بر همان اساس عمل شود.

تاکید رهبرانقلاب بر اجرای امینانه نیت واقفین/ دریافت مطالبات موقوفات از ادارات و نهادها برنامه های اوقاف گلستان/ثدومین وقف خانوادگی زمین ارثی در استان گلستان در سال95

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام و المسلمین سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در همایش یاوران وقف استان گلستان که در آستان امام زاده عبدالله(ع)گرگان برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری دهه وقف، ترویج فرهنگ زیبای وقف  در بین اقشار مختلف مردم، نهادها و مسئولان و هیئت ها در طول سال می باشد.

وی گفت: کلمه وقف یک معنای ارزشمندی است که فقط مختص ما مسلمانان و شیعه ها نیست بلکه در بین اهل سنت و حتی غیر مسلمانان نیز وجود دارد.

همایش یاوران وقف گلستان (9)

سهرابی تصریح کرد: شیعه ها بر اساس اعتقادات خود قسمتی از اموال خود را در قالب زمین یا ملکی با نیت ساخت مسجد، حسینیه، برنامه های قرآنی، حوزه های علمیه و یا اطعام و عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام)، مهر تحصیلی دانش آموزان و دارو و درمان وقف می کنند.

وی افزود: اهل سنت نیز از دیرباز به سنت حسنه وقف اهتمام داشته و با توجه به نیازمندی روز جامعه این عمل پسندیده را انجام می دهند.

مدیرکل اوقاف گلستان با بیان اینکه اصل وقف موقوفات است اظهار کرد: در زمان های دولت های غیر اسلامی اوقاف و وقف مظلوم بوده و موقوفات توسط دربار اداره می شد به طور صحیح به نیات واقف عمل نمی شد و هرطور که خودشان می خواستند بر سر وقف و موقوفات می آوردند

همایش یاوران وقف گلستان (10)

سهرابی بیان داشت: در زمان قبل از انقلاب هرفردی که می خواست وقفی انجام دهد به محضر علما و مراجع رفته و آنها نیز براساس نیاز آن روز عمل وقف را انجام داده و ثبت می کردند.

وی ضمن تاکید رهبرانقلاب بر اجرای امینانه نیت واقفین تصریح کرد : با پیروزی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر وقف با مسئولیت نماینده ولی فقیه به عنوان عالمی آگاه اداره می شود تا به نیات واقف به طور صحیح و دقیق جامعه عمل پوشانده شود و بر همان اساس عمل شود.

همایش یاوران وقف گلستان (14)

سهرابی با اشاره به هزینه ها و درآمد موقوفات و امامزاده ها، اظهارداشت: درآمدهای موقوفات بر اساس نیات واقف و نذورات امامزاده ها طبق دستورالعمل نماینده ولی فقیه هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف گلستان احیای موقوفات را از برنامه های اوقاف خواند و گفت: دریافت مطالبات موقوفات از برنامه های اوقاف است و از همه مسئولان و مدیران می خواهیم که نسبت به پرداخت اجاره بهای موقوفات ساختمان اداری خود اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار