رییس پارک ملی گلستان از اجرای طرح «یک ساعت با محیط‌بان» در مدارس روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان خبر داد.

اجرای طرح "یک ساعت با محیط‌بان"در مدارس حاشیه پارک ملی گلستان + تصاویر

به گزارش گلستان24، سلیمان قربان زاده در حاشیه این مراسم با اشاره اهمیت آموزش دانش آموزان در بحث حفاظت از محیط‌زیست گفت: طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان از مدرسه آیت‌الله کاشانی روستای تنگراه گالیکش نزدیک‌ترین مدرسه به مدیریت پارک ملی گلستان آغاز شد.

ghornanzadeh 1

وی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته و نیز درحال‌توسعه، اهمیت آموزش‌های محیط‌زیستی و اندیشه‌های حفاظت از محیط‌زیست، در برنامه‌ریزی‌های آموزشی به‌طور مشخص دیده می‌شود.

به گفته قربان زاده در صورت نهادینه شدن اخلاق محیط‌زیستی در اندیشه و ذهن کودکان، بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه محیط‌زیست در جامعه قابل‌حل است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح دو هدف مهم آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط‌زیستی در ابعاد مختلف در کمترین زمان ممکن به نسل آینده‌ساز جامعه و انتقال پیام‌های محیط‌زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع را با سهولت بیشتر محقق خواهد کرد.

رییس پارک ملی گلستان افزود: در نظر است در این طرح، نکات مهم و کلیدی در خصوص مسائل محیط‌زیست، شرح وظایف، مسئولیت‌ها، تجارب و فعالیت‌های صادقانه محیط‌بانان به دانش آموزان منتقل شود.

وی افزود: پارک ملی گلستان در سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان با قریب 50 روستا در حاشیه آن قرار دارد و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سایر مدارس این محدوده نیز با همکاری آموزش‌وپرورش به‌تدریج تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

قربان زاده بابیان اینکه هدف این طرح آشنایی دانش آموزان با محیط‌بان و وظایف آن‌هاست، گفت: معرفی مناطق حفاظت‌شده پارک ملی گلستان و شناساندن گونه‌های گیاهی و جانوری و اهمیت حفاظت از محیط‌زیست از اهداف مهم این طرح در مدارس است.

گفتنی است در این طرح محیط‌بانان و رییس پارک ملی گلستان ضمن پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان و معرفی مناطق و گونه‌های موجود در این پارک بروشورهای معرفی پارک ملی گلستان و دفترچه حیات‌وحش را تقدیم دانش آموزان و معلمین می‌کنند.

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

nilkooh2005 1

منبع:نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار