مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز در مدارس استان گلستان برگزار و دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث احتمالی تمرین کردند.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان24، سید خلیل حسینی مدیر دانش آموزی استان گلستان ظهر امروز در مراسم متمرکز مانور سراسری زلزله و ایمنی در گرگان اظهار داشت: مانور سراسری زلزله هر ساله با هدف کسب آمادگی لازم برای دانش‎آموزان در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مانور دانش آموزان آموزش های لازم در زمینه پناه‌گیری، امدادرسانی و اسکان را فرامی‌گیرند و با این آموزش‌ها، دانش و مهارت دانش آموزان افزایش می یابد.

مدیر دانش آموزی استان گلستان با اشاره به اینکه این مراسم با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مبحث جامعه تاب‌آور نیز خانواده‌ها و ساکنان نیز در مدارس حضور یافته و در مدرسه به عنوان مکانی ایمن اسکان می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان هم در این مراسم گفت: ایران در کمربند زلزله قرار گرفته و آمادگی در برابر زلزله و موضوع امدادرسانی از اهمیت بالایی برخورداراست.

حسین احمدی افزود: یکی از بخش‎های مهم اسکان اضطراراری است که این اسکان در فضاهای آزاد مانند مدارس و ورزشگاه‎ها اهمیت دارد که همسایه‌ها و ساکنان می‌توانند در آن اسکان یابند که خوشبختانه در این مانور ساکنان در چادرهای هلال‌احمر اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در استان اظهار کرد: طرح دادرس امسال همزمان با سراسر کشور برای پنجمین سال در استان گلستان اجرا شده و دانش‌آموزان آمادگی لازم را در برابر حوادث سخت آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: سعی خواهیم کرد کانون‌های دانش آموزی را در استان فعال‎تر کنیم تا دانش آموزان آموزش ببینند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار