به همت یک جانباز مطالبه گر ؛

خادملو در این دیدار توجه به قبور شهدا و رسیدگی به وضعیت این مکان را یکی از مطالبات خود بیان کرد و از معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

 گلزار شهدای اهل سنت بندرترکمن از غربت در آمد + تصاویر

به گزارش گلستان24،صدای غربت شهدای گلزار اهل سنت بندرترکمن سالها بود که در سایه بی تدبیری و غفلت مدیران می آمد و تن رنجور جانبازان و بازماندگان حماسه های هشت فصل دلدادگی را شلاق می زد که ای وای بر شما !! بعد از شهدا چه کردید !!!

اما در منطقه ترکمن صحرا جانبازی احساس مسئولیت کرد و از طریق مجراهای قانونی و مطالبه گری و پیگیری های بیشتر ، توانست گلزار شهدای اهل سنت بندرترکمن را از غربت در آورد.

تلاش های جانباز محمد خادملو برای لبیک به ندای مظلومیت شهدای این گلزار از اواخر دهه 80 شروع شد . او به همراه طلبه سیرجانی دوست خود در تحصن هشت ماهه در خیمه عدالت خواهی شهر ری ، این موضوع را پیگیری کرد و در همین راستا با مهدی امینی معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار داشتند.

خادملو در این دیدار توجه به قبور شهدا و رسیدگی به وضعیت این مکان را یکی از مطالبات خود بیان کرد و از معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

امینی نیز در همان موقع طی تماسی با رئیس بنیاد شهید استان گلستان خواستار رسیدگی به وضعیت گلزار شهدای ترکمن صحرا در سه راه چاپاقلی شد که مسئول بنیاد استان گلستان نیز وعده داد سریعا به موضوع رسیدگی و همزمان با دهه فجر این کار را در راس امور خود قرار دهد.

همچنین در این جلسه، خادملو موضوع رانت خواری یکی از فرمانداران سابق ترکمن صحرا را با اسناد و مدرک به اطلاع امینی رساند و امینی نیز طی تماسی با استاندار گلستان خواهان رسیدگی به موضوع شد.

سایت رجانیوز در خصوص این پیگیری ها ادامه داد : جانباز محمد خادملو یکی از عدالتخواهان ترکمن صحرا است که چندی پیش با شنیدن اقدامات طلبه سیرجانی، محل سکونت خود در ترکمن صحرا را ترک و به شهرری سفر کرد، وی درباره علت حضورش در خیمه عدالتخواهی می گوید: پس از گذشت بیش از 20 سال از دوران دفاع مقدس، هنوز عکس هیچ شهیدی در شهر ترکمن دیده نمی شد همچنین تاکنون یادمانی برای بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی در این منطقه برگزار نشده است.

وی بیان داشت: سر مزار شهدای جنگ تحمیلی که در سه راه چاپاقلی ترکمن صحرا دفن شده اند، علف های هرز به قدری رشد کرده اند که نمی توان تشخیص داد این مکان گلزار شهدا است.

خادملو عدم شرکت مسئولان در مراسم شهادت جانبازی که بر اثر شدت جراحات جنگ پس از تحمل چند سال درد جان خود را از دست داد یکی از انتقادات خود به مسئولان مربوطه شهرستان ترکمن صحرا دانست و گفت: ترکمن صحرا 163 شهید دارد که وقتی طی اقدامی تعدادی از عکس های این شهدا را در سطح شهر نصب کردم، خانواده های شهدا با دیدن عکس فرزندان خود بسیار خوشحال شدند.

وی با بیان این که عدم برگزاری یادمان شهدا در ترکمن صحرا یکی از مواردی است که خواهان اجرای آن هستم، افزود: ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان پس از 22 سال پیگیری اکنون به نتیجه رسید.

وضعیت گلزار شهدای اهل سنت بندرترکمن قبل از پیگیری ها

photo 2016 12 07 20 27 09

photo 2016 12 07 20 27 21

photo 2016 12 07 20 27 27

وضعیت گلزار بعد از پیگیری ها

photo 2016 12 07 20 27 35

photo 2016 12 07 20 27 40

photo 2016 12 07 20 27 49

photo 2016 12 07 20 27 55

منبع:زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار