در پی درخواست جمعی از والدین ؛

جمعی از مردم روستای طوقه جهت پیگیری مشکل کمبود معلم در روستای طوقه به اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاله مراجعه کردند.

مسئولین آموزش و پرورش کلاله پیگیر حل مشکل کمبود معلم در روستای طوقه

به گزارش گلستان24، جمعی از مردم روستای طوقه جهت پیگیری یک درخواست خود به اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاله مراجعه کردند.

کمبود معلم

یکی از کارشناسان آموزش و پرورش کلاله در خصوص علت این مراجعه به خبرنگار راه اترک گفت:این خانواده ها برای درخواست افزایش تعداد معلمان مدرسه ابتدایی روستایشان آمده بودند .

کارشناس اداری آموزش و پرورش کلاله ادامه داد: تعداد دانش آموزان مدرسه روستای طوقه خیلی کم است(زیر 50 نفر) و بر طبق قانون دو همکار جهت تدریس و پیگیری امور این مدرسه تعلق می گیرد و کلاسهای این مدرسه باید با همین دو معلم اداره می شدند.

وی در ادامه گفت: در اوائل سال یکی از همکاران منتقل شده از یکی از شهرستانهای اطراف را به عنوان معلم ذخیره جهت کمک به امر تدریس به مدرسه این روستا فرستادیم که متاسفانه برای این همکار ما مشکلاتی پیش آمد که از 26 آبان ماه این معلم نتوانست دیگر به سر کارش بیاید.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: هرچند طبق قانون این مدرسه باید توسط همین 2 همکار اداره شود ولی درخواست خانواده مبنی بر این بود که با توجه به اهمیت پایه های اول و دوم، اداره آموزش و پرورش حتما یک معلم جداگانه ی دیگری به این مدرسه اختصاص دهد.

وی در خاتمه در خصوص حل مشکل مردم این روستا گفت: در تلاش هستیم با پیگیری با اداره کل آموزش و پرورش، در خصوص تخصیص نیرو از بین نیروهایی که به تازگی به آموزش و پرورش وارد می شوند، یک نیرو به این مدرسه اضافه نماییم.

روستای طوقه در نزدیکی شهر کلاله و در کنار جاده کلاله به دوراهی کلاله قرار دارد.

انتهای پیام/


راه اترک

ارسال نظر

آخرین اخبار