همزمان با نود و چهارمین کرسی تلاوت قرآن در مینودشت

همزمان با نود و چهارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در شهرستان مینودشت از پدر شهید بزرگوار «حاج بابا قزلسفلو» تجلیل شد.

پدر شهید «حاج بابا قزلسفلو» تجلیل شد

 به گزارش گلستان24، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم سنت حسنه‌ و مبارکی است که چند سالی است به تناوب در استان گلستان و در شهرستان‌های مختلف و 14 گانه آن آغاز شده است و به نسبت با استقبال بسیار خوبی نیز از سوی مردم از این برنامه فرهنگی و مذهبی رو به رو شده است.

آشنایی با مفاهیم قرآن کریم از یک سو و فارغ از آن انس با قرآن توسط مردم و همنشینی حول کلام‌الله وحی و معارف عمیق قرآن اقدام مهم و ارزشمندی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ غنی و ناب قرآنی و اعتلای ارزش‌های الهی و انقلابی موثر و کارآمد بوده و آثار اجتماعی مثبتی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

نود و چهارمین جلسه کرسی تلاوت قرآن مجید امروز در مهدیه شهرستان مینودشت با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی از جمله رضا رنجبر و حامد خدابخشی از قاریان ممتاز شهرستان گنبدکاووس و قاری نوجوان امیرحسین شمسایی و حضور اقشار مختلف مردم قرآن ‌و ولایتمدار شهرستان مینودشت برگزار شد.

در برگزاری این کرسی‌ها آئین زیبا و پسندیده تقدیر از پدران و مادران بزرگوار شهدا به عنوان یک رسم همیشگی و دائمی بر زیبایی و ارزشمداری این مراسم افزوده است و در نود و چهارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در شهرستان مینودشت در کنار سخنرانی حجت‌الاسلام قلی‌پور و بیان روایاتی از رسول اعظم (ص) و تقدیم گل به مستمعان از مقام شامخ خانواده‌های شهدا و به‌ویژه پدر بزرگوار شهید «حاج بابا قزلسفلو» با اهدای لوح یادبودی تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام قلی‌پور در این مراسم ضمن دعوت همگان به تدبر و اندیشه در مفاهیم قرآن اظهار کرد: هرچند نگاه به آیات قرآن و قرائت آن خود نیز دارای اجر و ثوابی بی‌نظیر و پیامدهای بسیار مثبتی در شخص و جامعه خواهد بود اما اگر اندیشه و تدبر در این آیات الهی صورت بگیرد می‌توان در عمل جامعه را به سمت اهداف قرآنی رهنمون کرد.

به نظر می‌رسد پیوند فرهنگ ناب قرآنی و روحیه ایثار و شهادت که برگرفته از بطن قرآن کریم است در برگزاری این کرسی‌های تلاوت توانسته است فضای خوب و دلنشینی را در شهرستان‌های استان گلستان ایجاد کرده و در گسترش فرهنگ قرآنی و تعظیم شعائر الهی موفق عمل کند که با تداوم و ادامه این مسیر می‌تواند افق روشنی در انتظار فرهنگ استان گلستان تصویر کند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار