بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران گلستان از صبح امروز در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس آغاز شد.

بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم خانواده ایثارگران گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، محمدعلی طالع‌زاری معاون پژوهشی و امور فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در حاشیه آغاز مسابقات قرآنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران پس از برگزاری مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در اسفند ماه با شرکت 525نفر با حضور منتخبان آن برگزار می‌شود.        

وی افزود: این مسابقات به صورت کتبی و شفاهی در رشته های حفظ، تفسیر، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود که در رشته حفظ از 200 نمره، 150 نمره، در رشته تفسیر و مفاهیم از 100 نمره باید 80 نمره و در بخش قرائت از100نمره 75 نمره کسب کنند تا وارد مرحله کشوری شوند.

معاون پژوهشی و امور فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: از هر رشته 3 نفر برگزیده خواهند شد که پس از موفقیت در مرحله کشوری، مقام پیشتازی و مربیگری نائل خواهند شد.

طالع‌زاری تعداد شرکت کنندگان امروز را  203نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سوره بقره، 5جزء، 10جزء، 15 جزء، 20، 25 و 30 جزء آزمون این مسابقات است.

وی گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآن‌کریم خرداد ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی و امور فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران هر ساله در سراسر کشور و نیز این استان برگزار می‌شود.

طالع‌زاری گفت: ترویج و گسترس بیش از پیش فرهنگ قرآنی در بین خانواده بزرگ شاهد و ایثارگران از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار