مدیرکل پزشکی قانونی گلستان مطرح کرد : افزایش 11 درصدی کشته‌های سوانح رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: دو مرکز پزشکی قانونی در شهرهای استان گلستان به دلیل مشکلات مالی و نیروی انسانی در سال گذشته تعطیل شد.

تعطیلی 2 مرکز پزشکی قانونی در گلستان

 به گزارش گلستان24، حسین زارعی امروز در گرگان اظهار کرد: ما در استان گلستان هشت مرکز پزشکی قانونی فعال داریم که دو مرکز در غرب استان، هفت مرکز در شرق استان و یک مرکز در گرگان فعال است.

وی ادامه داد: حدود یک سوم پرونده‌های قضایی برای امر کارشناسی در موضوعات پزشکی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود و بار مراجعان ما به صورت مراجعات سرپایی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال‌های گذشته در مرکز پزشکی قانونی گرگان افتاده است، راه‌اندازی بخش آزمایشگاه بود که نیاز استان را در این بخش به استان‌های دیگر از بین برد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تاکید کرد: در گذشته تعداد زیادی از نمونه‌های آزمایشگاهی به تهران و استان‌های همجوار فرستاده می‌شد که در حال حاضر در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

زارعی در خصوص تعداد پزشکان و کارشناسان فعال در مراکز پزشکی قانونی گفت: در وضعیت فعلی تعداد پزشکان وضعیت خوبی دارد و کار کارشناسی در حوزه‌های تصادفات، نزاع‌ها، روان‌پزشکی، معاینات خاص مردان و زنان که ارجاع شده از مراجع قضایی است بدون مشکل انجام می‌شود.

وی در خصوص مدت زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و آزمایشاتی که از سوی مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود، گفت: در موضوع معاینات همان روز پاسخگو هستیم و تمام مراجعه‌های سرپایی در همان روز پاسخ داده می‌شود مگر آنکه نیاز به مشاوره‌های تخصصی باشد که زمان بیشتری باید صرف شود.

خبرگزاری فارس: تعطیلی 2 مرکز پزشکی قانونی در گلستان/ افزایش 11 درصدی کشته‌های سوانح رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان اضافه کرد: در حوزه آزمایش‌ها با توجه به نوع آزمایش، زمان بیشتری باید صرف شود اما برای نمونه‌های اجساد بین 30 تا 45 روز پاسخ لازم داده می‌شود که در گذشته این زمان بیش از چهار ماه بود.

افزایش 11 درصدی کشته‌های سوانح رانندگی در گلستان

زارعی در پاسخ به این سوال که پزشکی قانونی در چند شهرستان استان گلستان فعال است، تاکید کرد: در شرق استان شهرستان گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، آزادشهر، علی‌آبادکتول و در غرب استان نیز شهرستان‌های بندرترکمن و کردکوی و در گرگان مراکز فعال پزشکی قانونی است که در ساعات اداری به درخواست مراجعان پاسخ می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته به دلیل کمبود امکانات و کمبود نیروی انسانی ناچار شدیم دو مرکز در شهرستان آق‌قلا و بندرگز را تعطیل کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان در خصوص آمار سوانح رانندگی در سطح استان گلستان، تصریح کرد: در خصوص حوادث ترافیکی منجر به فوت در 6 ماه نخست امسال 237 نفر جان خود را از دست دادند که در مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

زارعی تاکید کرد: از این مجموع 192 نفر مرد و 45 نفر زن بوده‌اند و 142 مورد در محورهای برون‌شهری و 49 مورد در جاده‌های درون‌شهری و بخش دیگری در جاده‌های روستایی و نامعلوم بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین وسیله نقلیه استفاده شده در حوادث رانندگی طی این مدت موتورسیکلت بوده که 40 درصد از افراد فوت شده را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

زارعی در خصوص مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در نیمه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: طی این مدت 5 هزار و 243 مورد مصدوم به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان ابراز کرد: تمام تلاش ما بر این است که خدمات مناسب با کیفیت خوب به مردم ارائه دهیم و عمده مراجعان به پزشکی قانونی مصدومان و مجروحان ناشی از سوانح رانندگی است و تقاضای ما از شهروندان این است که با صبر و حوصله بیشتری در مراکز پزشکی قانونی حضور پیدا کنند که همکاران ما با کیفیت بهتری خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار