با حضور رئیس دو نهاد به امضا رسید؛

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با حضور رئیس این دو نهاد به امضا رسید.

تفاهم نامه دانشگاه منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران
 
 
به گزارش گلستان24، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور شامگاه سه شنبه با حضور علی نجفی نژاد رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان و نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه کار شورای پژوهشی و با تجارب دیگر کشورها در سال ۱۳۸۳ پایه گذاری شد.

نصرت الله ضرغام افزود: برای اینکه اساسنامه مجموعه را بنویسیم سعی کردیم از تجارب بنیادهای علمی کشورهای مختلف استفاده کنیم تا ۷۶ درصد از فعالیت‎ها با بنیادهای علمی دیگر کشورها شباهت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این بنیادهای علمی با توجه به تشخیص در زمان‎های خاصی ایجاد شده و ارزش و اثرگذاری این بنیادها در کشورهای مختلف برای مردم نمود دارد و برای مراکز مختلف شناخته شده است.

رئیس صندوق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: پس از جنگ جهانی دوم این بنیادها بناگذاری شده و در حال حاضر نیز این بنیانگذاری ادامه دارد، شناسایی استعدادها و به کارگیری افراد برجسته از اهدافی بود که ما در این بنیاد دنبال کردیم.

ضرغام با بیان اینکه باید به ظرفیت‎های کشور چند بعدی نگاه کنیم، افزود: اعتقاد داریم زیرساخت‎های علمی را باید فراهم کنیم و اگر این مهم اتفاق افتاد رشد علمی نیز جهشی و موفقیت‌آمیز پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه پنج میلیون دانشجو در سراسر کشور داریم، افزود: ایران نزدیک به ۴۰۰ مرکز علمی بیشتر از چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر دارد و ما باید برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم و بیاندشیم که آیا بدنه دولت می‎تواند این افراد را جذب کنند و یا با صنعت سنتی می‎توانیم برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم.

ضرغام با بیان اینکه توسعه ارتباطات بین‌المللی جزو سیاست‎های ما است، گفت  اتاق علم را طراحی کردیم که بدانیم در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده علم به چه شکلی خواهد بود تا بتوانیم زیرساخت‎های لازم آن را طراحی کنیم.

دانشگاه منابع طبیعی گرگان

لازم به ذکر است؛ تفاهم نامه میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ۹ ماده و به مدت پنج سال به منظور اجرای پنج طرح تحقیقاتی پسا دکتری و ۱۰ طرح پژوهشی در راستای مقررات سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی منعقد شده است.

همچنین ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و شناسایی به منظور برقراری ارتباط و حمایت از پژوهشگران و استفاده مشترک از همکاری‌های علمی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار