رئیس شورای شهر گرگان مطرح کرد

رئیس شورای شهر گرگان با انتقاد از شیوه نادرست بودجه‌نویسی شهرداری گرگان، از احتمال تصویب یک دوازدهم بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری گرگان خبر داد.

احتمال تصویب یک‌دوازدهم بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری گرگان

به گزارش گلستان24،یکصد و سی و سومین جلسه کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری و معماری شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع بهبود محیط شهری در بودجه سال 96 شهرداری گرگان، با حضور اعضای شورا و در غیاب متداول این روزهای شهردار و معاونان وی برگزار شد.

سیدمحمد قدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه با تاکید بر بررسی تخصصی بودجه پیشنهادی سال 96 شهرداری گرگان با توجه به شیوه نادرست بودجه‌نویسی، با صراحت از احتمال تصویب یک دوازدهم بودجه پیشنهادی خبر داد.

لزوم بررسی تخصصی بودجه سال 96 شهرداری گرگان

وی با اشاره به شیوه بودجه نویسی سال آینده شهرداری گرگان گفت: شورائیان در این دوره از شورا مصمم هستند با بررسی تخصصی ردیف‌های بودجه پیشنهادی سال 96 شهرداری از هرگونه تصویب غیرکارشناسی و بی‌برنامه بودجه خودداری و براساس طرح تفضیلی  و سنجش میزان سرانه و کمبودهای مناطق سطح شهر ورود کنند.

اجرای پروژه های محله محور، استراتژی کمیسیون توسعه و عمران است

محمدرضا سبطی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان هم در این جلسه با اشاره به ضرورت تعیین اولویت‌ها و ریز پروژه‌های شهری گفت: در این دوره از شورا  استراتژی کمیسیون توسعه و عمران با رویکرد احصاء نارسائی‌ها و کمبودهای محلات، در بازدید از مناطق مختلف سطح شهر در جهت خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان گرگانی صورت گرفته است.

وی، با اشاره به کلی‌نگری و برآورد تجربی بودجه پیشنهادی شهرداری اظهار داشت: پس از بررسی و پیگیری‌های کمیسیون مربوطه و در مکاتبه هفدهم بهمن ماه شورا با شهردار و رایزنی‌های شفاهی انجام شده، خواستار ارائه ریز پروژه‌های شهری و رقم‌گذاری دقیق اولویت‌های محلات و پروژه‌های نیمه تمام  در برآوردهای پیشنهادی بودجه سال آینده شده است.

اهمیت جانمایی پارک‌ها در بودجه بهبود محیط شهری

عضو شورای شهر گرگان همچنین با اشاره به اعتبار95 میلیون ریالی ردیف بودجه بهبود محیط شهری اظهار کرد: برآورد اعتبار 60 میلیون ریالی پروژه‌های احداث پارک‌ها کمربند سبز و درختکاری خیابان‌ها و معابر شهر سطح شهر گرگان به تناسب 5،6 درصدی بودجه نسبت به بودجه کل سال، کاملا غیرکارشناسی است و احتمال کمبود  بودجه در سال آینده محتمل خواهد بود و مباحثی مانند غنی‌سازی و تجهیز پارک‌ها و جانمایی پارک از اهمیت قابل توجه‌ای برخوردار است.

سبطی در ادامه به ایجاد امکانات پارکی در اراضی جنگلی، تحویل از منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در راستای ماده 147 با تخصیص مبلغ 9 میلیون ریال به این ردیف، تامل برانگیز است و هزینه ایجاد جاده سلامت به تنهایی اعتباری به مبلغ 700 میلیون تومان می‌طلبد، به همین منظور از این اعتبار برای تحویل 106 هکتار زمین واگذاری تنها مبلغ 200 میلیون تومان باقی می‌ماند که نشان دهنده این است که حتی اگر ریز پروژه‌ها هم ارائه شود با اعلام این اعتبار، تحقق این پروژه‌ها امکان ندارد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان با ابراز تاسف از استفاده سال‌های اخیر از آب شرب در آبرسانی پارک‌ها و فضای سبز شهری تصریح کرد: تخصیص اعتبار 15 میلیون ریالی به بخش حفر، تجهیز و راه‌اندازی چاه و احداث مخازن ذخیره و اجرای شبکه آب‌رسانی فضای سبز در منطقه 1،2،3 برای تبدیل آب شرب به آب خام برای آبرسانی پارک‌ها کار بسیار خوبی محسوب می‌شود که امید است این مهم یعنی جایگزینی آب خام به جای آب شرب در دوره چهارم شورای شهر گرگان اجرائی شود.

وی با تاکید و پیشنهاد نگاه اقتصادی شهرداری به مقوله آب اظهار کرد: با توجه به پتانسیل آب‌های زیرزمینی مسیر محور الغدیر، شهرداری گرگان می‌تواند با ورود به این حوزه، برای تزریق منابع ذخیره‌ای آب خام در پارک به عنوان انباشت ورود پیدا کرده و با تملک چندین خانه از چاه‌های زیرزمینی منازل مسکونی استفاده کند.

شرایط اخیر محیط شهری، در خور شان مردم گرگان نیست

فائزه عبدللهی، عضو شورای شهر گرگان نیز با تاکید بر ارائه ریز پروژه‌های بودجه پیشنهادی اظهار داشت: متاسفانه با وجود رشد و پیشرفت شهر گرگان ضرورت احداث پارک به عنوان پارک شهر به ابعاد 5 و6 هزار هکتاری بیش از پیش احساس می‌شود تا دیگر شاهد حضور همگان به سمت منطقه تفریحی ناهارخوران نباشیم و شرایط موجود پاسخگوی نیاز شهروندان گرگانی و در خور شان مردم گرگان نیست، به همین منظور لازم است براساس نقشه GIS در جانمایی پارک، فضای ورزشی لحاظ شود تا در چندین منطقه سطح شهر برای احداث پارک و فضای دیگر ورود کنیم.

کلاتی دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز متذکر شد: با وجود نقد و بررسی بودجه در کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان، با توجه به عدم حضور هفته‌های اخیر شهردار و معاونین شهرداری گرگان متاسفانه جلسات کمیسیون به نشست‌هایی یک‌طرفه مبدل شده و به همین منظور خواهان مکاتبه رسمی با مراجع مربوطه اعم از فرمانداری، استانداری و معاون امور شهری استانداری به منظور اطلاع‌رسانی از این غیبت‌ها شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار