قدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خواستار شد:

قدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی از مهم ترین مسئولیت های شورای شهر نظارت بر حُسن انجام وظایف و برقراری انضباط مالی شهرداری در راستای صرفه و صلاح شهر و شهروندان است.

ضرورت پاسخگویی شهردار گرگان به رفع ابهامات شورای شهر

به گزارش گلستان24، قدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر ضرورت پاسخگویی شهردار به شورا اظهارداشت: شورای شهر نه فقط بنا بر قانون ، بلکه با کسب رأی مستقیم از مردم مسئولیتی دو چندان در برابر شهر و شهروندان دارد و یکی از مهم ترین مسئولیت های آن نظارت بر حُسن انجام وظایف و برقراری انضباط مالی شهرداری در راستای صرفه و صلاح شهر و شهروندان است، این نه مسئولیتی سیاسی و جناحی که امروز برخی با طرح آن سعی در ناکارآمدی جلوه دادنش دارند، بلکه وظیفه ای قانونی در برابر خواست مردم است که منتخبان مردم پیش ازآنکه به مناسباتی منفعت جویانه میان حوزه نمایندگی شان و شهرداری بیندیشند، بر اختیارات قانونی خود به عنوان ناظرمسئول تکیه می کنند.

مطالبه ی شورا، شهرداری پاسخگوست

سید محمد قدس مفیدی، با گلایه از عدم پاسخ شهرداری به 3 مکاتبه اخیر شورا مبنی بر گزارش مالی افتتاح یکی از تقاطع های غیرهم سطح گرگان،گفت: اصل  صریح قانون در قبال شورای شهر که نبض کارهای  شهر را در دست دارد، بر مسئولیت پاسخگویی شهردار تاکید نموده و از سویی بار سنگین  نظارت دقیق را  بر دوش شورای شهر گذارده است، چنین رویدادی مؤید آن است، انجام وظیفه قانونی ماهیتی سیاسی ندارد که هر گاه سخن از پاسخگویی و شفافیت و مبارزه با مناسبات غیر شفاف مطرح می شود ، دیگران را با این استدلال از انجام وظیفه  قانونی منع می کنند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: انجام هر پروژه ای بدون مطالعه کامل و همه جانبه، امری است عبث و ضرر آن گاهی  اوقات حتی جبران ناپذیر می باشد .

وی ضمن تاکید بر انجام تکالیف شهرداری در زمینه شهرسازی و انجام و تحقق طرح جامع شهر گرگان، افزود:  این طرح، به عنوان دستور بالادستی که انجام آن علی الخصوص شبکه معابر آن جزوء واجبات ماست، تملک و آزادسازی یک مسیر به موازات جاده ناهارخوران از پشت شهرک رازی و امتداد آن از پشت کوی قلعه حسن ،جزوء موکدات می باشد.

قدس مفیدی ادامه داد: به همین منظور شهرداری می بایست ابتدا  مسیر مذکور را ایجاد می کرد و سپس به مطالعه ترافیکی می پرداخت،که در آن صورت، ای بسا اساسا نیاز به زیرگذر آن هم با این فاصله نسبت به هم ( دو مجموعا حدود 400 میلیارد ریال) از اعتبارات عمرانی شهرداری گرگان ،نمی بود.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات طرح جامع شهر گرگان و حدود 500/000 مترمربع  عقب ماندگی ما از سرانه راههای تعیین شده شورای عالی معماری و شهرسازی، اگر ما به جای باز کردن یک مسیر جدید به باز کردن دو گره از یک مسیر قدیمی اقدام می نمودیم آن هم در شرایطی که برآورد مالی این مسیر  جدید مطمئنا می توانست هزینه ای به مراتب کمتری داشته باشد، اقدامی کارشناسی تر صورت می گرفت.

راهکار مهار ترافیک در دنیا، افتتاح زیرگذر و روگذر نیست

رئیس شورای شهر گرگان همچنین تصریح کرد: دقیقا در زمانی که دنیا  به لحاظ ترافیکی به سمت و سوی فرهنگ سازی استفاده از وسائط نقلیه عمومی می رود و راهکار مهار ترافیک در نگاههای جدید این علم به سمت و سویی، غیر از زیرگذر و روگذر می رود، هنوز ما یک دوره زمانی، عقب تر از ممالک پیشرفته تر دنیا هستیم و برای افزایش سرعت طرح، زیرگذر می زنیم و آن وقت در  ورودی آن تابلوی حداکثر سرعت  20  km/ m  را نصب می کنیم آن هم در مسیری این کار را انجام می دهیم که می خواستیم آن را مسیر سلامت بنامیم.

کار زیربنایی نیازی به تبلیغات و تشریفات پرهزینه ندارد

وی افزود: با این امر  در تحقق سرعت طرح در مسیر سلامت که وجه تسمیه آن، خود بیانگر مختصات آنست، نقض غرض می کنیم ،به نظر بنده ما می توانیم، فارغ از نیت خدمت ، تخصص یا نگاه استفاده از بهترین متخصصین با استعداد، از گرگان آرمانشهر بسازیم وقتی من به عنوان مدیر شهری فارغ از نوع میزم در شورا و یا شهرداری به این بیاندیشم که کارهایی نکنم که خوشایند امروز و لیاقت شهروندانم را در سطح یک لبخند رضایت کوتاه مدت ببینم، بلکه می بایست با مطالعه دقیق و انجام کارهای زیر بنایی  که به قول خواجه شیراز " به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روی زیبا را ..... "دیگر برای انجام کارهای خود، نیازی به تبلیغات و تشریفات پرهزینه نداشته باشم.

** سمیرا نوده

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار