رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر گرگان :

سبطی رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر گرگان در یکصد و سی و یکمین جلسه این کمیسیون گفت: طبق ماده 27 آئین نامه مالی شهرداری ها با رعایت ماده 67 قانون شهرداریها؛ بودجه شهرداری با تاخیر یک هفته ای تقدیم شورا گردید لذا شورا تا اول اسفند قانونا وقت رسیدگی و تصویب در بررسی بودجه سال 96 شهرداری را دارد.

بودجه شهرداری شفاف نیست/موشکافی بودجه ، وظیفه نظارتی شوراست

به گزارش گلستان24،​ سبطی رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر گرگان در یکصد و سی و یکمین جلسه این کمیسیون گفت: طبق ماده 27 آئین نامه مالی شهرداری ها با رعایت ماده 67 قانون شهرداریها؛ بودجه شهرداری با تاخیر یک هفته ای تقدیم شورا گردید لذا شورا تا اول اسفند قانونا وقت رسیدگی و تصویب در بررسی بودجه سال 96 شهرداری را دارد.

محمدرضا سبطی اظهار داشت: بودجه بعنوان برنامه جامع مالی باید مشتمل بر کلیه خدمات، فعالیت و اقداماتی که مقرر است طی یکسال مالی تحقق یابد به همراه برآورد ریالی مشخص گردد .

این عضو شورا در ادامه خاطر نشان کرد: مدل بودجه امسال طبق اصول نگاشته نشده است و فقط به رقم گذاری سرفصل ها پرداخته که تحقیقا در تصادف با قانون 25 ماده آئین نامه مالی  می باشد.

 

سبطی با اشاره به اینکه طبق قانون،شورائیان  باید پاسخگوی موکلین خود باشند، تصریح کرد: بودجه امسال با استانداردهای بودجه نویسی همخوانی ندارد به همین منظور بنده بعنوان رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر گرگان خواستار شفاف سازی بیشتر و مشخص کردن اولویت ها و ریز پروژه ها، بودجه عمرانی سال 96 از شهرداری گرگان بوده، در غیر اینصورت این بودجه قابل رسیدگی از دید بنده نمی باشد.

عضو شورای شهر گرگان در ادامه پیرامون ضرورت شفافیت بودجه متذکر شد: متاسفانه در این بودجه نگاه محله محوری برخواسته از نگاه جمعی و توسعه درون افزایی محلات آن طور که در خور شان و شایسته شهروندان گرگانی باشد لحاظ نگردیده است گواینکه دفاعیات معاون عمرانی شهرداری بطور شفاهی به استماع ما رسید لاکن شخص اقای شهردار مسئولیت مستقیم بودجه را به استناد ماده26 ایین نامه مالی معاملاتی شهرداریها بعهده دارد و بیانات شفاهی معاونت مشارالیه رافع مسئولیت ایشان نسبت به پاسخگویی به شورا نیست.

به گفته ی وی، بودجه استاندارد که قابل نظارت باشد دارای ریز کلیه خدمات ، فعالیت ها و اقدامات می باشد که طبق ماده23 ایین نامه مالی معاملاتی شهرداریها باید بطور واضح و شفاف مبلغ براورد هزینه کرد با تعریف پروژه ها هدفمند و خوانا برای شهروندان گرگانی در همه محلات با معرفی منابع تامین آن؛ تنظیم گردد که متاسفانه این خواسته در لایحه بودجه سال 96 دیده نمی شود.

این عضو شورا در ادامه افزود: خوشبختانه کمیسیون توسعه ،عمران شورای شهر گرگان بنا به وظیفه ذاتی خود و به منظور جلوگیری از هر گونه تبعیض نظرات و نارسائیها، اولویت ها عمرانی شهروندان و معتمدین در محلات را با هویت مردم سالاری و بالا رفتن مشارکت مردمی کسب نموده است.

محمدرضا سبطی خاطرنشان کرد: ما باید براساس ارائه ریز پروژه های با اولویت  محلات و پروژه های نیمه تمام با نگاه کارشناسی و واقع بینانه و خردجمعی مطابق با طرح های بالادستی با الگوی کاری مردم محور در جلسات و کمیسیون های پارلمان محلی خواسته های شهروندان را در اولویت بودجه قرار دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: شورا به منظور انجام امور نظارتی خود می بایست به موشکافی بودجه 96 بپردازد زیرا نمیشود به کلی گویی های  بودجه امسال بسنده نمود به همین منظور طبق قانون  باید ریز پروژه ها به کتابچه ی بودجه افزوده شود در غیر این صورت به راحتی شهرداری می تواند شورا را دور بزند به مثال سالهای قبل ؛لذادر همین راستا اولویت کاری شورا را تحقق خواسته به حق مردم مشخص می کند.

وی در پایان یادآور شد:  طبق بند 12 ماده 71 قانون تشکیلات شوراها کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر گرگان در نظر دارد در هفته یک جلسه فوق العاده رادر هفته اتی به منظور بررسی بودجه عمرانی سال 96 شهرداری گرگان اختصاص دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار