رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: به همت این اداره کل ۴ هزار همیار طبیعت در استان وجود دارد که این میزان تا پایان سال ۹۵ به ۷ هزار همیار طبیعت می‌رسد.

۷ هزار همیار طبیعت در استان گلستان فعال می‌شوند

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، یازمراد کوسه غراوی اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی "همیار طبیعت باشیم" در نظر گرفته شده و این نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی تصریح کرد: استفاده از همیاران طبیعت یکی از اشکال مشارکت مردم و جوامع محلی است که در این روش افراد علاقه‌مند به منابع طبیعی، به عنوان رابط افتخاری کارت عضویت همیار طبیعت دریافت می‌کنند تا پس از آموزش‌های لازم، ضمن حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، پیام‌های آموزشی و ترویجی را به مردم منتقل کنند.

کوسه غراوی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است و عضویت در این سامانه برای هم استانی‌های گلستانی از طریق سایت www.Golestan.frw.org.ir نیز امکان‌پذیر است.

همیار طبیعت

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند، افزود: کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور در مدارس و ارتباط مستقیم با معلمین و دانش آموزان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند.

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه با هر شغل و سمتی می‌توانند کارت عضویت همیار طبیعت دریافت کنند، افزود: هم استانی‌های گلستانی می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها و ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس به عنوان یک همیار طبیعت در این کار مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف و استفاده از توان مردمی در جهت حفاظت از منابع طبیعی و تحقق اصل مشارکت مردمی در مدیریت منابع طبیعی از مهم‌ترین دلایل استفاده از همیاران طبیعت است.

آغاز طرح جامع قرآنی قوه قضاییه در گلستان

در قالب این طرح دوره‌های تخصصی آموزشی قرآن کریم برای کارکنان دادگستری‌ها، دادسراها و اعضای شوراهای حل اختلاف استان و خانواده‌های آنان، برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان گفت: ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی، تداوم آموزش قرآن کریم و فراگیر کردن فعالیت‌های قرآنی از اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: این دوره‌های آموزشی با حضور استادان قرآنی برگزار می شود.

به گفته رسولی، در این طرح بیش از یک‌هزار نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان و خانواده های شان شرکت کرده‌اند.

استاندار گلستان: اراده واحد در راستای اجرای کامل طرح شهید شوشتری در استان وجود دارد

استاندار گلستان با مثبت ارزیابی کردن روند اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح شهید شوشتری گفت: ارزیابی کلی این است که اراده واحد در راستای اجرای کامل طرح در استان وجود دارد.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه استانی طرح شهید شوشتری که با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های متولی برگزار شد، بر اولویت‌بندی موضوعات در راستای اجرای طرح تأکید کرد.

وی افزود: اهم و مهم کردن موضوعات از این لحاظ اهمیت دارد که برنامه‌ریزی‌ها و جداول زمان‌بندی برای انجام کار با دقت بیشتری اجرا می‌شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: هدف این طرح، کاهش آسیب های اجتماعی است و فقط مختص مبارزه با مواد مخدر نیست به همین علت اجرای کامل طرح شهید شوشتری در نقاط تعیین شده می‌تواند در کاهش چشمگیر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

در ابتدای این جلسه رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوای استان، گزارشی از اقدامات انجام شده در طول مدت اجرای طرح تاکنون ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار