رئیس سازمان صنعت گلستان: اشتغال 36000 نفری در گلستان!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با وجود ایجاد هزاران فرصت‌ شغلی در دولت تدبیر و امید، اما همچنان شاهد افزایش تعداد بیکاران در استان هستیم .

تداوم رشد بیکاری در گلستان
 
 

به گزارش گلستان24، حسین علی قوانلو در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز اظهار کرد: ۳۶ هزار شغل در استان گلستان طی این سال‌ها در گلستان ایجاد شد که به علت بالا رفتن درصد مشارکت نیروی کار و افزایش امید به کسب شغل باز شاهد افزایش بیکاران هستیم. 

  وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان مبنی بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد دولت  به مردم  و در پاسخ به انتقاداتی که علیه دولت وجود دارد، تصریح کرد: رشد اقتصادی، تورم و اشتغال مهم‌ترین شاخصه‌های سنجش عملکرد هر دولتی است که باید پاسخگو باشد.

قوانلو ادامه داد: افزایش سه برابری شغل در استان و افزایش سه درصدی مشارکت زنان از دیگر دستاوردهایی بوده که نصیب گلستان شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت استان نیز طی سه ‌و نیم سال گذشته، ۱۸۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۴۸ میلیارد تومان و اشتغال ۳ هزار و ۲۲۸ نفر پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: ۶۱ واحد با سرمایه‌گذاری، ۱۰۵ میلیارد تومان و  اشتغال یک‌هزار نفر توسعه یافتند.

قوانلو  یادآور شد: در مجموع ۲۰ درصد واحدهای صنعتی موجود در استان در دولت یازدهم پروانه تاسیس گرفته‌اند و ۳۸ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی نیز در این دولت اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین تعداد واحد صنعتی، ۲۳ درصد اشتغال ایجاد شده در صنعت استان از دستاوردهای دولت یازدهم  است.

قوانلو گفت: رشد ارزش افزوده صنعت استان در سال ۹۲ ، ۳۲.۵ درصد و رتبه ۱۶ در کشور بوده و در سال ۹۳ به ۳۷.۵ درصد و رتبه پنج کشور رسید.

وی ادامه داد: گلستان با ۳۷.۶ درصد، پنجمین استان کشور در رشد ارزش افزوده بعد از استان‌های کرمان،خراسان‌رضوی، یزد و خراسان‌جنوبی بوده است.

 

*۲۳ درصد اشتغال ایجاد شده در صنعت گلستان /رتبه پنجم گلستان در رشد ارزش افزوده  

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، در دهه فجر با سرمایه‌‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان، ۵۳۶ نفر اشتغال ایجاد شد که همین موضوع نشان رونق تولید و تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در استان است.

قوانلو خاطرنشان کرد: در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و با توجه به سهم ۱.۲ درصدی صنعت استان در کشور باید ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اعتبار حمایتی تخصیص می‌یافت که تاکنون ۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۶۶ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی پرداخت شد.

وی ادامه داد: با اضافه شدن ۲۵۰ میلیارد تومان که مستقیما توسط بانک‌ها پرداخت شد، جمعا ۶۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مختلف پرداخت شد، این در حالی است که در دوسال پایانی دولت قبل ۱۲۴ واحد صنعتی تعطیل شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: با توجه به موارد یاد شده گلستان موفق‌ترین استان از نظر رونق تولید و تعداد واحدهای صنعتی است این در حالی است که در سطح کشور مجموعا 15 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

قوانلو همچنین از تمامی دستگاه‌های اجرایی و به‌ ویژه صدا و سیمای استان خواست برای گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی نهایت تلاش را داشته باشند تا از واحدهای صنعتی و اشتغال داخلی به ویژه در استان حمایت شود.

 وی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در کشور افزود: در دولت یازدهم مبارزه با قاچاق کالا به طور جدی مورد توجه قرار گرفته که نتیجه آن کاهش کالای قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار است و البته این در حالی که است که باید بدانیم با کاهش هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق حدود ۱۰۰ هزار شغل برای جوانان کشور ایجاد می‌شود.

قوانلو متذکر شد: بی‌ثباتی بازار و قیمت‌ها در سال‌های قبل، تبدیل به آرامش شده و به تعبیر مقام معظم رهبری نقطه آرامش دولت ایجاد امنیت و آرامش در اقتصاد می باشد که باید حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار