اجمالی/ دبیر علمی همایش ملی حقوق سبز:

دبیر علمی همایش ملی حقوق سبز بر لزوم ممانعت از تخریب محیط زیست تهدید کرد و گفت:جنگل تراشی و آلاینده‌ها مناطق شمال را تهدید می‌کند.

جنگل‌تراشی و آلاینده‌ها مناطق شمال را تهدید می‌کند
 
به گزارش گلستان24، محمد شافع صبح امروز در نخستین همایش ملی حقوق سبز که در شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این همایش اخرین دستاوردهای حقوقی بررسی می‌شود و مناطق شمالی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه نگاه جدید و مدرن حقوق محیط‌زیست در بخش‌های قضایی، اداری و علمی در این همایش واکاوی می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین تحولات در سطح حقوق بین‌الملل تغییر نگاه محیط زیست در شاخه‌های حقوقی است.
دبیر علمی همایش ملی حقوق سبز افزود: قواعد حقوقی محیط زیست از بالا به پایین تدوین نمی‌شود و قواعد زیست‌محیطی متشکل از مردم، صنعت، شوراهای محلی، دست‌اندرکاران زیست‌محیطی است.
شافع گفت: حقوق مدرن به غیر متمرکز ساختن وضع قواعد حقوقی حرکت کرده است تحول در حقوق محیط‌زیست منوط به ضمانت اجرایی است.
وی ابزارهای مالی، اقتصادی و مثبت را از مولفه‌های حقوق مدرن برشمرد و افزود: بر این اساس صاحب صنعت باید به سمت سبز کردن فعالیت‌های اقتصادی پیش برود و از تسهیلات کم بهره و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می شود.
دبیر همایش ملی حقوق سبز ادامه داد: با این رویکرد اجازه خرید و فروش سهمیه آلایندگی آن صنعت به دیگر حوزه‌های آلوده‌کننده فراهم می‌آورد.
شافع بر لزوم توازن بین رشد و توسعه اقتصادی و حفظ محیط‌زیست تاکید کرد و افزود: این مولفه‌ها به عنوان توسعه پایدار در سه دهه اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما آخرین نسل نیستیم که از مواهب طبیعی استفاده می‌کنیم، ابزار کرد: نسل‌های بعد از ما نیز از امکانات زندگی و طبیعی باید بهره‌مند باشند نگاه مدرن به حقوق سبب شده تا دستخوش تغییر شود.
دبیر ملی همایش حقوق سبز با اشاره به اینکه محورهای چهارگانه در این همایش بررسی می‌شود، گفت: به روزرسانی، جمع کردن تحولات حقوقی بین‌المللی با نظام حقوقی ایران با نحوه اجرایی آن در نظام قضایی و اداری از اهداف همایش است.
شافع؛ جنگل تراشی و دفع آلاینده‌ها در مناطق شمالی را یک معضل اساسی شمرد و گفت: آخرین دستاوردهای حقوقی در این همایش بررسی می‌شود و توجه به مناطق شمالی مورد توجه است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار