مدیرکل ارشاد گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت: امسال ۱۰ جشنواره فرهنگی قرآن و عترت در شهرستان‌های مختلف استان گلستان برگزار شد.

۱۰ جشنواره فرهنگی و قرآنی در استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم اختتامیه جشنواره‌ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان با حضور وزیر ارشاد اظهار داشت: استان گلستان در سال 95 سالی پربرنامه و پربرکت را در حوزه فرهنگ و هنر داشت.

 

وی افزود: 10 جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت را در استان گلستان برگزار کردیم و به صورت جداگانه برای هر جشنواره مراسم اختتامیه برگزار شد و به علت اهمیت موضوع یک اختتامیه متمرکز 10 جشنواره نیز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در استان و جریان‌سازی قرآنی از اهداف برگزار این جشنواره ها در استان بود که با امضای تفاهم‌نامه با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گلستان اجرا شد.

فضیلت گفت: قرار بود 14 جشنواره در استان گلستان برگزار شود که به علت عدم آمادگی برخی از دستگاه‌ها تنها 10 جشنواره در موضوعات مختلف مانند شعر، تئاتر، هنرهای تجشمی، داستان، قرآن و رسانه، سرود و انشاء و پایان‌نامه‌های قرآنی در استان برگزار شد.

فضیلت ارشاد گلستان

وی اظهار کرد: اصل تمرکززدایی را در استان داشتیم و هر جشنواره را باتوجه به شرایط هر شهرستان در مناطق مختلف استان برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان گلستان افزود: همزمان با این جشنواره‌ها نیز، 5 جشنواره فجر شامل فیلم فجر، تئاتر فجر، موسیقی فجر و مد و لباس در استان گلستان برگزار شد. در جشنواره مد و لباس در گلستان بیش از 508 اثر به دبیرخانه جشنواره در حوزه تخصصی مد و لباس رسید که رکوردی در سطح کشور از لحاظ تعداد آثار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار