وزیر ارشاد در گرگان:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسیر اصلی ما مسیر معنویت و تعالی است و گفتمان حاکم بر کشور باید گفتمان قرآنی باشد بنابراین مراکز و مؤسسات قرآنی در کشور گسترش می‌یابد.

مراکز و مؤسسات قرآنی در کشور گسترش می‌یابد

به گزارش گلستان24، سیدرضا صالحی‌امیری ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره‌ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان اظهار داشت: گفتمان حاکم بر کشور باید گفتمان قرآنی باشد و مسیر اصلی ما در مسیر معنویت و تعالی قرآنی است.

 

وی افزود: اگر می‌خواهیم انسان‌های پاکدست داشته باشیم و خانواده‌ها از آسیب‌های مختلف دور باشند باید به قرآن متوسل شویم و به گفتمان قرآنی برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی پرچم‌دار مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است و دنیای امروز بیشتر از هر زمان دیگری به گفتمان قرآنی نیازمند است.

وی افزود: قرآن مسیر و چراغ هدایت است و چالش‌های امروز جهان اسلام به علت فاصله گرفتن از قرآن است و با جاری شدن قرآن همه آسیب‌ها، طلاق‌ها، خشونت‌ها، ناامنی‌ها و غیره رفع خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه جسم و بنای ما برای حرکت و ساختن جامعه مبتنی بر ارزش‌های قرآنی و اسلامی است و باید با قرآن آشتی کنیم و با زبان‌های مختلف قرآن را برای مردم معرفی کنیم.

صالحی امیری اظهار کرد: امروز باید با خلق زبان‌های مختلف برای معرفی معارف قرآنی به مردم تلاش کنیم و از این نظر وزارت فرهنگ و ارشاد نیز در سطح معاونت قرآن و عترت، برای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از فضیلت قرآن نبوده و سبک زندگی ما باید قرآنی شود و امروز نیازمند تولید آثاری در سبک زندگی قرآنی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیاست ما باید مبتنی بر ارزش های قرآنی باشد و فرهنگ ما هم باید قرآنی باشد تا جامعه‌ای گلستان داشته باشم که خوشبختانه امروز استان گلستان، واقعا گلستان است و امروز اقوام مختلف مانند ترکمن‌ها علاقمند به قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

وی گفت: باید توجه بیشتر به بخش قرآنی داشته باشیم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا گفتمان قرآنی را در جامعه رواج دهیم و اگر بناست پلیدی‌ها و پلشتی‌ها را از جامعه دور کنیم باید جامعه قرآنی داشته باشیم.

نشست خبری صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

صالحی امیری افزود: این حرکت الهی است و در نزد خداوند مهجور است و این افتخار بزرگی برای دوست است که در مسیر قرآن حرکت کند.

وی گفت: باید مراکز و موسسات قرآنی را در کشور گسترش دهیم و به مردم واگذار کنیم چرا که فعالیت‌های قرآنی باید مردمی باشد و اکنون 5 هزار کانون قرآنی داریم نیمی از آن‌ها توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد هدایت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای بیمه فعالان قرآنی نیز تاکنون 2 هزار نفر در کشور بیمه شدند و نمایشگاه قرآنی نیز در 100 شهر کشور برپا شده و در سال آینده نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی خواهیم داشت چرا که راه نجات کشور توسل به قرآن است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار