نماینده مردم آزادشهر در مجلس:

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی از نبود امنیت شغلی برای خبرنگاران گله کرد.

خبرنگاران امنیت شغلی ندارند
 
 
به گزارش گلستان24، علیرضا ابراهیمی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری گلستان برگزار شد، فرهنگ را مظلوم ترین مقوله کشور و در عین حال زیربنای همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه اقدامات لازم در حوزه فرهنگ انجام نگرفته اما این بدان معنا نیست که فرهنگ و ارشاد مقصر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه های بسیاری متولی فرهنگ هستند و نباید از فرهنگ و ارشاد انتظار داشت همه مشکلات را حل کند، گفت: گلستان در حوزه زیرساخت های فرهنگی مشکل زیاد دارد. هنوز در ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری استان کار انجام نشده است و بعضی از این پروژه ها بعد از پنج سال ناتمام هستند.

ابراهیمی افزود: ساختمان تالار فخرالدین اسعد گرگانی بعد از تالار وحدت دومین تالار کشور است ولی نیازمند توجه است. در بلوار صیاد شیرازی هم تالاری زده شده که آن هم ناتمام مانده است.

وی بیان کرد: مجتمع فرهنگی در شهرستان آزادشهر و خان ببین هم با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف است و به عنوان یک طرح ملی و استانی ناتمام مانده اند که این مهم همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گلستان را می طلبد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت مکانی، اعتباری و ساختاری انجمن های فرهنگی مطلوب نیست باید به ساماندهی این وضعیت توجه ویژه شود.

ابراهیمی با اشاره به آسیب های اجتماعی و تهدید جوانان تصریح کرد: در حوزه حمایت های مالی از پروژه های فرهنگی که زمینه رشد آنها فراهم است اقدام اساسی انجام نشده است.

علیرضا ابراهیمی

وی با اشاره به وضعیت بغرنج جامعه خبری و هنری اظهار کرد: در زمینه امنیت شغلی خبرنگاران و بیمه هنرمندان دچار چالش های اساسی هستیم.

وی به رشد ۲۰ درصدی نگارخانه گرگان اشاره کرد و ضمن نامطلوب دانستن پیشرفت فیزیکی آن، گفت: وضعیت پروژه های فرهنگی و هنری نامناسب و تجهیز امکانات نشدند.

وی از شهدا به عنوان مفاخر ملی یاد کرد و افزود: در استان گلستان مفاخری مانند حکیم میرفندرسکی، میرداماد، مختومقلی و ... وجود دارد که باید اندیشه های روشنگرانه آنها برای مردم جامعه تبیین شود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار