نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس گفت: گلستان 400 سال سابقه کشتیرانی در دریا دارد، اما یک اسکله ندارد.

گلستان با ۴۰۰ سال سابقه کشتیرانی حتی یک اسکله هم ندارد

محمدجواد نظری‎مهر دیشب در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس‎جمهور و هیئت دولت در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان از نظر سرانه سرانه تولید ناخالص ملی رتبه 30 کشور را دارد.

به گزارش گلستان 24،وی با بیان اینکه سهم جمعیت دارای اشتغال ناقص رتبه نخست را در کشور دارد، تصریح کرد: این وضعیت نشان‎دهنده مشکلات در گلستان است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، وضعیت اقتصادی استان را نامطلوب خواند و افزود: عدم استفاده از منابع مالی در دهه‎های گذشته باعث وضعیت نامطلوب استان شده است.

نظری‎مهر عنوان داشت: راه‎اندازی منطقه تجاری در شمال کشور با سرعت بیشتری پیگیری شود تا مردم از ثمرات آن بهره‎مند شوند.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان تأکید کرد و متذکر شد: این پروژه برای مردم مشکل‎ساز شده است وعده وعیدهایی داده شد مبنی بر اینکه این پروژه یک‌هزار شغل مستقیم ایجاد می‎کند اما 97 هزار نفر اکنون چشم‎انتظار این پروژه هستند که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی از مقام اول اجرایی کشور خواست تا هر چه سریعتر نسبت به راه‎اندازی شهرک یک‎هزار هکتاری اترک از طریق زیرساخت‎ها مناسب اقدام شود.

نظری‎مهر بر لزوم تامین سرمایه در گردش بخش صنعت، واحدهای تولیدی و سایر بخش‎ها تاکید کرد و گفت: استقرار صنایع فولاد در شمال گلستان با توجه به قابلیت‎های موجود گلستان مورد توجه قرار بگیرد.

وی خواستار افزایش سهم گلستان در تسهیلات کم‎بازده شد و بیان داشت: لازم است منابع مالی پایدار از طریق صندوق توسعه ملی برای پرورش ماهی در بخش شیلات تعریف شود.

نماینده مردم کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، همچنین بر لزوم اختصاص سرانه برای جاده‎های بین مزارع و تعیین نرخ واقعی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: مرزهای گلستان بعد از 17 سال جدایی از مازندران هنوز تعیین تکلیف نشده است، مرزها به عنوان شناسنامه استان هستند که این موضوع باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.

ارسال نظر

  • جعفر قلی
    0

    پس این 8 سال چه کاری داشتی میکردی .....

آخرین اخبار