معاون اداره کل هواشناسی گلستان خبر داد

​معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: بررسی الگوها و نقشه‌های جوی استان نشان می‌دهد که از اوائل هفته آینده با تغییرات جوی گلستان شاهد کاهش دما و ریزش نزولات جوی خواهد بود.

کاهش 18 درجه‌ای دمااز اوائل هفته آینده در گلستان
به گزارش گلستان24، محمدرضا رحمان‌نیا در گرگان اظهار کرد: بر اساس همین اطلاعات از اواخر روز شنبه هفته دیگر هوای استان به سمت ابرناکی، رعد و برق، وزش باد و کاهش دمای محسوس تغییر خواهد کرد.
 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده شاهد افزایش دما باشیم اما از اواخر روز شنبه دمای استان در برخی مناطق کوهستانی به زیر صفر برسد و بارش برف نیز در این مناطق روی دهد.

رحمان‌نیا ادامه داد: در سطح استان نیز بارش‌ در اکثر نقاط به شکل باران خواهد بود و دما نیز بین 10 تا 18 درجه کاهش خواهد یافت که از دوشنبه به تدریج از ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به خطاهای پیش‌بینی هواشناسی در بازه‌های زمانی خاص از فصول اذعان کرد: با توجه به تغییرات سریع جوی در ایام پایانی سال تا اواسط فصل بهار، ممکن است برخی از پیش‌بینی‌ها در این موعد از سال دچار خطا شود.

 

*افزایش دما و کاهش رطوبت تا شنبه هفته آینده

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان یادآور شد: بر این اساس ممکن است برخی از پیش‌بینی‌ها دچار خطا شود و آنچه که بر اساس نقشه‌های جوی پیش‌بینی شده است، روی ندهد.

رحمان‌نیا با اشاره به شرایط جوی طی چند روز آینده اضافه کرد: طی روزهای پیش‌رو به ویژه جمعه افزایش دما خواهیم داشت و رطوبت هوا نیز کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بر این اساس بهتر است که برای جلوگیری از هرگونه حریق در مناطق جنگلی از آتش‌افروزی در این مناطق استان خودداری شود، تا خدای ناکرده اتفاق ناخوشایندی روی ندهد.

رحمان‌نیا با اشاره به ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی از اواخر روز شنبه هفته آینده متذکر شد: با توجه به بارش برف و وجود مه از شهروندان انتظار می‌رود از تردد در مناطق کوهستانی پرهیز و در صورت ضرورت از زنجیر چرخ برای عبور و مرور استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز، هشدار‌های هواشناسی استان، در قالب اطلاعیه و یا اخطاریه صادر و برای مدیریت بحران استان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال می‌شود.  

هوای استان گلستان هم‌اکنون صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوا نیز بین هفت تا 15 درجه سانتی‌گراد متغیر است.     

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار