مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: گزارشی مبنی بر خسارت در استان بر اثر باران شدید روز گذشته و صبح امروز به این اداره‌کل ارسال نشده است.

گزارشی از خسارت احتمالی باران شدید در گلستان نشده است

به گزارش گلستان 24، صادق‎علی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تنها گزارشی که تاکنون دریافت شده آب‎گرفتگی در برخی معابر استان و یا طغیان رودخانه در «مراوه‎تپه» بوده که اکنون به شرایط عادی خود بازگشته است.

گزارشی از خسارت احتمالی باران شدید در گلستان نشده است

وی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی و آمادگی لازم فرمانداران و دستگاه‎های عملیاتی استان افزود: با وجود شدت بارش به دلیل وجود آمادگی دستگاه‎های عملیاتی و شهری استان تاکنون شرایط به درستی مدیریت شده است.

*آب‎گرفتگی معابر در برخی از شهرهای گلستان

مقدم تصریح کرد: براساس گزارش‎های دریافتی باران در سراسر استان ادامه دارد و با توجه به اخطاریه هواشناسی این وضعیت تا عصر امروز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به میزان خوب بارش در استان افزود: امیدواریم بارش باران همچنان تداوم داشته باشد تا استان از شرایط سخت کم‎‌آبی خارج شود و خشک‌سالی بیش از این استان سرسبز گلستان را تحت تاثیر قرار ندهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: گرما توأم با خشک‌سالی و کاهش شدید رطوبت طی این مدت شرایط مساعدی را برای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی استان فراهم کرده بود.

مقدم افزود: این شرایط جوی، کاهش دما و رطوبت حاصل از آن می‎تواند اوضاع را تا حدودی تلطیف کند و محصولات کشاورزی استان از تنش کم‎آبی تا حدودی رهایی یابند.

وی با اشاره به تاثیر منفی خشک‌سالی بر منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: این بارندگی برای جنگل‎های استان نیز پیامد خوبی داشته و به نوعی با افزایش رطوبت، میزان آسیب‎پذیری منابع طبیعی استان کاهش یافته است.

مقدم با اشاره به دریافت به موقع اطلاعیه و اخطاریه اداره‌کل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: این اطلاعیه و اخطاریه به تمامی فرمانداری‎ها، دستگاه‎های اجرایی و شهرداری‎های تابعه استان ارسال شد تا آماده رویارویی با آب‎گرفتگی یا سیلاب احتمالی باشند.

*آخرین وضعیت بارندگی‎ در استان گلستان

براساس گزارش هواشناسی گلستان باران روز و شب یک‌شنبه در دو موج سراسری استان گلستان را تحت تاثیر قرار داد، بار اول از ساعت 13 و موج دوم نیز از شامگاه شب گذشته آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

بارش باران در برخی مناطق استان به گونه‎ای بوده که موجب آب‌گرفتگی معابر و سیلاب شده است و حتی در خیابان‌های برخی از شهرهای استان موجب ایجاد ترافیک شده است. 

بعد از ظهر یک‌شنبه هفته جاری در شهر گرگان برخی از معابر از جمله روگذر میدان شهید قندهاری به ویژه از سمت راه‌آهن دچار آب‌گرفتگی شدید شده است، البته این وضعیت پس از مدتی فروکش کرد.

همان‎گونه که پیش‎بینی می‌شد این بارش توأم با رعد و برق و باد شدید بود و برای تردد و عبور و مرور خودروها و عابران پیاده مشکلاتی را ایجاد کرد.

براساس گزارش‎های دریافتی باران در سراسر استان ادامه دارد، اما تاکنون حادثه‎ای گزارش نشده است.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان در بارندگی امروز شهر بندرترکمن با 22 میلی‎متر بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است.

هم‎اکنون موج دوم بارندگی در استان شروع شده، البته براساس پیش‎بینی هواشناسی گلستان مرحله دوم بارندگی از شدت بیشتری برخوردار است.

ارسال نظر

آخرین اخبار