مدیرکل میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد: نقش موثر اقتصاد گردشگری در اقتصاد استان‎ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به تأثیر گردشگری در اقتصاد، گفت: اقتصاد گردشگری نقش بسیار مؤثری در توسعه استان‎ها دارد.

اقامت 525 هزار نفر مهمان نوروزی در گلستان
به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی، با اشاره به علت حفاظت از میراث فرهنگی، اظهار کرد: میراث فرهنگی همه چیز گذشته ماست، در واقع میراث فرهنگی داشته‎های باارزش گذشتگان ما است که برای ما به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه تاریخ، سنت و فرهنگ برای همه ما موجب افتخار است، برضرورت حفظ، نگه‎داری و انتقال آن به نسل‎های آینده تأکید کرد و گفت: وظیفه اصلی ما حفاظت از میراث فرهنگی است تا این میراث ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به تأثیر گردشگری در اقتصاد استان گلستان، ابراز کرد: اقتصاد گردشگری نقش بسیار مؤثری در توسعه استان‎ها دارد.

کریمی با اشاره به اینکه امروز همه ما به گردشگری به‎عنوان ساده‎ترین، راحت‎ترین و کم‎هزینه‎ترین صنعت برای توسعه اقتصادی اعتقاد داریم، افزود: لازمه تحقق این مهم فراهم کردن زیرساخت‎های گردشگری است تا با عبور میلیون‎ها مسافر از استان گلستان ماندگاری را برای استان به ارمغان آورند.

وی از ظرفیت اقامت 90 هزار نفر در شبانه‎روز خبر داد و ابراز کرد: به‎روز شدن هتل‎ها و مراکز اقامتی و توجه به مراکز بوم‎گردی از جمله برنامه‎هایی است که برای بهبود زیرساخت‎های گردشگری انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از صدور 63 مجوز بوم‎گردی در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: استان گلستان که مدعی اکوتوریسم ایران است لازمه آن پرداختن به موضوعاتی همچون بوم‎گردی است تا گردشگر رغبت بیشتری برای اقامت در استان گلستان داشته باشد.

کریمی از اقامت 304 هزار نفر در نوروز 1394و اقامت 525 هزار نفر در نوروز 1395 در استان گلستان خبر داد و پیش‎بینی کرد در سال آینده بالغ بر 700 هزار نفر در استان گلستان اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبیع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار