به مناسبت هفته منابع طبیعی : توزیع روزانه بیش از 2هزار اصله نهال به شهروندان گالیکشی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: به منظور توسعه فضای سبز در شهرستان گالیکش 18 هزار اصله نهال غیرمثمر در حال توزیع است.

18 هزار اصله نهال غیرمثمر در شهرستان گالیکش توزیع می‌شود

به گزارش گلستان24، منصور ممشلی امشب  با گرامیداشت هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای توسعه فضای سبز تعداد 18 هزار اصله نهال غیرمثمر در شهرستان گالیکش در حال توزیع است.

وی از توزیع روزانه بیش از 2 هزار اصله نهال بین شهروندان شهرستان گالیکش خبر داد و تصریح کرد: نهال‌کاری در روستاها، معابر عمومی، گلزار شهدا و اماکن متبرکه شهرستان گالیکش انجام می گیرد و این نهال‌کاری با مشارکت دهیاران، شوراها و شهروندان این شهرستان صورت گرفت و روزانه بیش از 2 هزار اصله نهال بین شهروندان این شهرستان توزیع میشود.

 

* 3 هزار و 200 اصله نهال مثمر و غیرمثمر بین نمازگزاران شهرستان گالیکش توزیع شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش برنامه‌های خودش را قبل از شروع هفته منابع طبیعی آغاز کرده است، ابراز کرد: کارکنان منابع طبیعی شهرستان گالیکش با لباس فرم در روز جمعه سیزدهم اسفندماه جاری در مصلی نماز جمعه این شهرستان حضور داشتند و تعداد 3 هزار و 200 اصله نهال مثمر و غیرمثمر بین نمازگزاران توزیع شد.

ممشلی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره منابع طبیعی غرس نهال توسط امامان جمعه شهرستان گالیکش بود، خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی غرس نهال توسط مسوولان نهاد و ادارات این شهرستان با مدیریت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت.

وی افزود: به منظور گسترش فرهنگ درختکاری و منابع طبیعی، کارشناسان این اداره در 20 آموزشگاه و مدارس در سطح شهر و روستاهای این شهرستان حضور پیدا کردند و با مشارکت معلمان، دانش آموزان و کارشناسان منابع طبیعی در مدارس نهال‌کاری انجام می‌دهند.

 

* توزیع 7 هزار و 200 اصله نهال مثمر در شهرستان گالیکش

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش اذعان کرد: عملیات جنگلکاری در دو طرف حاشیه جاده سه راهی کلاله الی تنگه‌راه در مسیر جاده مشهد مقدس به تعداد 17 هزار و 660 اصله نهال با مشارکت اداره راه و ترابری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

ممشلی افزود: از جمله برنامه‌های دیگر ما در هفته منابع طبیعی میتوان به نهال‌کاری که با مشارکت دانش آموزانِ فرزندان شاهد، ایثارگران، فرهنگیان و کارکنان منابع طبیعی است، اشاره کرد.

وی از توزیع 7 هزار و 200 اصله نهال مثمر در شهرستان گالیکش خبر داد و گفت: 7 هزار و 200 اصله نهال مثمر که شامل گردو، انار، گیلاس، گلابی و آلو شابلون است در راستای احداث باغ در سطح قریب به 18 هکتار در اراضی شیب‌دار صورت گرفت که به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، اشتغال و افزایش درآمد سرانه روستاییان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش افزود: با توجه به اینکه شعار امسال «همیار طبیعت باشیم» است با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گالیکش یک مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی در سطح مدارس ابتدایی و دبیرستان این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار