گرگان است و ناهارخورانش؛

15 اسفند روز درختکاری است بیایید درختی بنشانیم و هوایی تازه کنیم و جلوی روند بیابان شدن گلستان را یا بگیریم و یا کند کنیم.

روز درختکاری بهانه‎ای برای مبارزه با جنگل‎خواری در گلستان + مکان‎های توزیع نهال رایگان

به گزارش گلستان24 به نقل از پاسرو؛ شاید نام استان گلستان از جنگل های انبوهی گرفته شده باشد که هر لحظه  آن را بیم فرو ریختن است! تقریبا دیگر خبر قطع درختان در اقصی نقاط استان گلستان برای هم استانی ها به خبری روتین تبدیل شده اما هرگز "عادی" نمی شود.

روز درختکاری

قلب اهالی استان گلستان بویژه شهرستان گرگان با وجود جنگل های زیبا و دوست داشتنی "النگدره، نهارخوران، هزارپیچ و توسکستان ..." با صدای هر تبری که برای قطع درختی بلند می شود می گیرد، البته ساخت مکان های تفریحی و فرهنگی در دل طبیعت یکی از راه های افزایش گردشگر و امری مرسوم در سطح جهان است روی صحبت ما با سودجویانی است که تیشه به ریشه منابع ملی برای منافع شخصی می زنند! همانهایی که اقدامات توسعه ای را دستمایه ای برای توجیه اقدامات خلاف خود می کنند.

برای مثال سخت است که روز درختکاری باشد و خبر قطع درختان جنگل مازیاران شرق استان به گوش برسد! اقدامی که از یک ماه گذشته آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد! هنوز پروژه قطع درختان جنگل 18هزار مترمربعی مینودشت یادمان نرفته که البته به لطف خدا عملی نشد و چندین اتفاق نامیمون این چنینی دیگر...

روند بیابان شدن گلستان در کلام صاحبان علم مرتع بارها شنیده شده، خبر نامیمونی که میراث قابلی برای آیندگان ما نخواهد بود، مبادا اثری از النگدره و نهارخوران برای فرزندانمان باقی نماند.

15 اسفند روز درختکاری است بیایید درختی بنشانیم و هوایی تازه کنیم و جلوی روند بیابان شدن گلستان را یا بگیریم و یا کند کنیم...

علاقه مندان یه شرکت در امر درختکاری می توانند از امروز دوشنبه 16 اسفند با مراجعه با مکان های توزیع نهال رایگان از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری گرگان نهالی به شریان حیات بشر اضافه کنند.

مکان های توزیع نهال رایگان در گرگان از قرار زیر هستند:

١-پارک شهر

 ٢-پارک فجر( شهرک امام (ره))

 ٣- پارک ملت 

٤- پارک شاهد( سیدین)

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار