مدیر آموزش و پرورش کردکوی: ضرورت مشارکت همه دستگاه‎ها برای کاهش آسیب‎های اجتماعی

​مدیر آموزش و پرورش کردکوی گفت: راه مقابله با آسیب‎های اجتماعی ورود عملیاتی دستگاه‎ها و ایجاد یک نهضت فرهنگی و جهادی است.

مقابله با آسیب‎های اجتماعی نیازمند نهضت فرهنگی و جهادی است

به گزارش گلستان24، وجیه‎الله عسگری بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه شهرستان کردکوی، اظهار کرد: آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است.

وی گفت: در مدت زمان حضورم در مسند آموزش و پرورش کردکوی از خردادماه‎ سالجاری تاکنون اقدامات مختلف و ویژه‎ای در حوزه‎های مختلف آموزشی، مالی، پرورشی و تربیت بدنی انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با اشاره به برنامه آموزش و پرورش در اسکان مسافران نوروزی، افزود: یکی از برنامه‎های ما اهدای هدیه به نخستین مسافر نوروزی است که نخسیتن مهمان نوروزی از اسکان رایگان بهره‎مند می‎شود.

عسگری با بیان اینکه بیشتر اسکان‎های نوروز 1396 در مرکز شهر و با تجهیزات مناسب در نظر گرفته شده است، بیان کرد: 48 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در کردکوی در نظر گرفته شده که 21 کلاس آن ویژه و با تمامی تجهیزات و امکانات در خدمت مهمانان نوروزی است.

وی با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی از 25 اسفندماه جاری آغاز می‎شود، خاطرنشان کرد: افراد مختلف از خانواده فرهنگیان، کارکنان دولت و افراد با مشاغل آزاد می‎توانند از اسکان نوروزی بهره‎مند شوند.

* کاهش شدید ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده‎ها و فرزندان

مدیر آموزش و پرورش کردکوی در بخش دیگر از سخنانش با گلایه از دستگاه‎های متولی مقابله با آسیب‎های اجتماعی در شهرستان کردکوی، بیان کرد: یکی از دغدغه‎های ما آسیب‎های اجتماعی بین دانش‎آموزان است، با وجود دغدغه‎مندی آموزش و پرورش متأسفانه دستگاه‎های متولی در حوزه مقابله با آسیب‎های اجتماعی در جشنواره‎ای که با هدف کاهش آسیب‎های اجتماعی برگزار شده بود شرکت نداشتند.

عسگری با بیان اینکه آموزش و پرورش کردکوی برای پیشگیری، پیگیری و رفع آسیب‎های اجتماعی به دنبال ترسیم الگوی ویژه  و نقشه راه برای دانش‎آموزان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده‎ها و فرزندان به شدت کاهش یافته است طوریکه ارتباط کلامی به 7 دقیقه و ارتباط عاطفی به 16دقیقه در شبانه‎روز رسیده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله و کاهش با آسیب‎های اجتماعی همه دستگاه‎ها باید تلاش کنند، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری  به مسأله آسیب‎های اجتماعی اشاره و همه دستگاه‎ها را در حوزه مقابله با آسیب‎های اجتماعی مجاب کردند راه مقابله با آن ورود عملیاتی دستگاه‎ها و ایجاد یک نهضت فرهنگی و جهادی است.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه در حوزه مقابله با آسیب‎های اجتماعی انتظار داریم دستگاه‎های دیگر بیشتر به کمک آموزش و پرورش بیایند، ابراز کرد: ما آسیب‎های اجتماعی در مدارس را مدرسه به مدرسه بررسی و شناسایی کردیم و برای رفع رفتارهای پرخطر کلاس‎های مختلف خودمراقبتی و مهارت‎های اجتماعی پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار