رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان خبرداد

​رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از حضور بیش از 6 هزار معتکف در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 6 هزار نفر در مراسم با فضیلت اعتکاف در سطح شهرستان گرگان شرکت کنند.

احتمال حضور بیش از 6 هزار معتکف در گرگان

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام حسن نیشابوری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 6 هزار معتکف در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان گرگان شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 52 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان گرگان اعلام آمادگی کرده بودند، تصریح کرد: امسال شاهد آمادگی 64 مسجد در سطح شهرستان برای برگزاری مراسم باشکوه اعتکاف خواهیم بود.

 

* برگزاری مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه در مراسم اعتکاف/ حضور بیش از 5 هزار معتکف در سال گذشته

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از حضور بیش از 5 هزار نفر در سال گذشته در مراسم اعتکاف خبر داد و ابراز کرد: در سال گذشته بیش از 5 هزار و 400 معتکف در شهرستان گرگان شرکت کرده بودند و امسال پیش‌بینی می‌شود که پذیرای بیش از 6 هزار معتکف در شهرستان گرگان باشیم.

نیشابوری از برگزاری نشست‌های متعددی در مراسم اعتکاف خبر داد و یادآور شد: یکی از طرح‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم پر فضیلت اعتکاف برگزاری مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه است.

 وی از برگزاری مسابقات قرآنی در مراسم اعتکاف خبر داد و اذعان کرد: امسال در مراسم معنوی اعتکاف سوره «حجرات و دهر» به عنوان مبنای مسابقات قرار داده شده است.

* توزیع خطبه متقین امام علی (ع) به معتکفین در شهرستان گرگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از توزیع خطبه متقین امام علی (ع) به معتکفین خبر داد و خاطرنشان کرد: خطبه متقین به صورت گسترده در بین معتکفین در شهرستان گرگان توزیع شده است.

نیشابوری با اشاره به اینکه در عبادات روحیه فردی نداریم، افزود: من معتقدم که در عبادات روحیه فردی نداریم ولی آثار عبادات فردی در جامعه نیز قابل لمس است به عنوان مثال در هنگام خواندن نماز شب که در خلوت خوانده می‌شود ما برای 70 نفر طلب استغفار می‌کنیم و 40 مومن دیگر را دعا می‌کنیم.

وی ابراز کرد: کسی که با اعتکاف، روحیه فردی خودش را خوب کند طبیعتا هنگامی که وارد جامعه می‌شود جامعه نیز از اخلاق زیبا و نیکوی او بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار