مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: همانگونه که پش‌بینی می‌شد، از امروز با شروع تغییرات جوی، وزش باد در سطح استان شروع شده است.

ثبت وزش باد 75 کیلومتری در گلستان
 به گزارش گلستان24، نور بخش داداشی‌تنکابنی در گرگان اظهار کرد: وزش باد در شرایط فعلی در غرب و مرکز استان جریان دارد و وزش‌هایی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت تا بیش از 70 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت باد لحظه‌ای در ایستگاه بندر گز تا این لحظه 20.7 متر بر ثانیه معادل 74.5 کیلومتر بر ساعت و ایستگاه بندرترکمن تا این لحظه 18.4 متر بر ثانیه معادل 66 کیلومتر بر ساعت است.

داداشی‌تنکابنی یادآور شد: البته این آمار ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان است و چه بسا در برخی مناطق شدت این وزش به حدود 80 کیلومتر بر ساعت هم رسیده باشد.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هواشناسی و اخطاریه جوی دریایی اذعان کرد: در این دو هشدار جوی بر موضوع وقوع بادهای شدید و تلاطم دریا تاکید شده بود که اکنون نیز حادث شده است.

*بارش متناوب باران در روز چهارشنبه هفته جاری

عضو اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده افزود: هوای امروز استان نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارندگی متناوب، رعدوبرق، وزش نسبتا شدید باد و در پاره‌ای از نقاط استان نیز مه‌آلودگی وجود دارد.

داداشی‌تنکابنی ادامه داد: شرایط حوی روز سه‌شنبه نیز قسمتی تا نیمه ابری، در اوقات شب افزایش ابر همراه با بارش پراکنده، احتمال رعدوبرق، وزش باد و در پاره‌ای نقاط توام با مه‌آلودگی است و در روز چهارشنبه نیز این شرایط توام با بارندگی متناوب خواهد بود که در اواخر وقت از حجم ابرها کاسته خواهد شد.

وی یادآورشد: اکنون میزان سرعت باد در گرگان 51 کیلومتر بر ساعت ثبت شده که البته این سرعت دارای نوسان است.

انتهای پیام

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار