رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر خبر داد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر از آمادگی 20 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

آمادگی 20 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در آزادشهر
 
 به گزارش گلستان24، حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: مراسم پر فضیلت اعتکاف در 20 مسجد شهرستان آزادشهر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین حضرت على(ع) است و مستحب است که در روزهای (13،4 و 15) ماه رجب را روزه بگیریم زیرا ثواب فراوانى دارد.

 

*14 مسجد در حوزه روستایی و 6 مسجد در حوزه شهری آماده برگزاری مراسم اعتکاف است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر با بیان اینکه 20 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان مهیا شده است، ابراز کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری اعتکاف در این شهرستان انجام شده است.

دیلمی با اشاره به اینکه تعداد 14 مسجد در حوزه روستایی شهرستان آزادشهر است، افزود: از 20 مسجدی که قرار مراسم اعتکاف در آنجا برگزار شود تعداد 6 مسجد ویژه حوزه شهری است.

وی بیان داشت: تلاش کردیم خلوت مردم در مراسم معنوی اعتکاف حفظ شود و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت قرار است در طول مراسم اعتکاف مسابقات فرهنگی، کلاس‌های احکام، ختم قرآن کریم به یاد شهدای مدافع حرم، ادعیه خوانی و اجرای طرح قرآن با زلال احکام برگزار شود.

 

* اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ به زندگى خود ادامه بدهند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: امسال شاهد استقبال باشکوهی از سوی مردم برای حضور در مراسم معنوی و باشکوه اعتکاف در سطح شهرستان بودیم بویژه جوانان و نوجوانان بسیار مشتاق بودند تا در این مراسم شرکت کنند و از فضای معنوی اعتکاف بهره‌مند شوند.

دیلمی اعتکاف را بعنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش برشمرد و ابراز کرد: اعتکاف فرصتی است تا کسانى که از هیاهو و جنجال هاى زندگى مادى خسته مى ‏شوند و بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند.

وی افزود: اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده و خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند.

انتهای پیام/

منیع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار