مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش است از برگزاری آئین معنوی اعتکاف در 163 مسجد این استان خبر داد.

163 مسجد در گلستان میزبان آئین معنوی اعتکاف است

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد  در گرگان اظهار کرد: ظرفیت بسیاری از مساجد برای میزبانی از آئین اعتکاف تکمیل شده است، اما همچنان در برخی مساجد ثبت‎نام از معتکفان انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف در مقایسه با سال‎های گذشته بیشتر است، تصریح کرد: اعتکاف سال گذشته در 146 مسجد و با حضور 13 هزار نفر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این استان در انجام کارهای معنوی و مذهبی خوش‌نام است، افزود: در راستای ساخت مسجد، حسینیه، مهدیه، فاطمیه، زینبیه اسناد محکمی وجود دارد از لحاظ تعداد هیئت‎های مذهبی و نقش‎آفرینی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان کارنامه درخشانی دارد.

ولی‎نژاد با تاکید بر اینکه وفاداری مردم به دین، قرآن و ارزش‎های اسلامی بسیار بالاست، ابراز داشت: مردم هر جایی که نیاز به حضور داشته با قدرت و صلابت به صحنه آمدند و اگر حضور پررنگ مردم در برنامه‎ای رقم نخورد باید اشکال را متوجه برنامه‎ریزان کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان و مکان در معنویت و سعادت انسان اثرگذار است، گفت: انسان‎ها اگر صعود یا سقوط می‎کنند خودشان موثر یا مقصر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه تشویق همیشه خوب است، افزود: خدا مردم را در شب‎های قدر، رجب، شعبان و رمضان پاداش می‎دهد، این پاداش نوعی تشویق است، زمانی است که انسان‎ها مأیوس نشوند، فرصت پالایش زندگی، جسم و روح خود را داشته باشند.

ولی‎نژاد فصل نیایش را در سه ماه عنوان کرد و بیان داشت: ماه رجب آغاز فصل نیایش است و شعبان و رمضان این فصل را تکمیل می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب ماه عبادت، نیایش و عرفان است، افزود: در ایام‌البیض یعنی 13، 14 و 15 رجب سنت حسنه اعتکاف انجام می‎شود که جوانان و نوجوانان درصد قابل توجهی از معتکفان را در این آئین معنوی تشکیل می‎دهند.

حضور جوانان و نوجوانان در اعتکاف دارای پیام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در اعتکاف دارای پیام است، گفت: این مهم نشان می‎دهد که جوان دین‎گریز نیست بلکه اگر برنامه مناسبی برای آنها درنظر گرفته شود به خوبی استقبال می‎کند.

ولی‎نژاد بیان داشت: در برنامه‎های معنوی اگر حضور جوانان کم‌رنگ بود نباید اشکال را متوجه جوان کنیم شاید برنامه از جاذبه لازم برخوردار نبوده است.

وی به کسانی که نمی‎توانند در این ایام معتکف شوند، توصیه کرد: این افراد می‎توانند در زندگی شخصی عبادت خدا را کنند، اگر نمی‎توانند روزه بگیرند از چند معتکف حمایت کرده و افطاری دهند و یا در هزینه فرهنگی، خطیب یا قاری که از سطح ملی در این برنامه‎ها حضور می‎یابند مشارکت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار