بازدید 6 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گلستان

​معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بازدید 6 میلیون مسافران نوروزی و شهروندان گلستانی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری در سطح استان خبر داد.

رشد 38 درصدی تردد وسایل نقلیه در گلستان
 به گزارش گلستان24، رحمان فرمانی  اظهار کرد: بالغ بر 6 میلیون مسافر نوروزی و شهروندان گلستانی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان گلستان بازدید کردند.

وی درخصوص اقامت مسافران نوروزی در گلستان، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد استقبال کثیر مردم از استان همیشه سرسبز گلستان بودیم و در نوروز سال جاری، اقامت مسافران و شهروندان گلستانی از مرز یک میلیون نفر نیز گذشت.

 

* رشد 38 درصدی تردد وسایل نقلیه در استان گلستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراز کرد: بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان گلستان با رشد 157 درصدی بود که بالغ بر 6 میلیون نفر از این مکان‌ها بازدید کردند.

فرقانی از رشد 38 درصدی تردد وسایل نقلیه در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال شاهد استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی در استان گلستان بودیم و همچنین تردد و ورود وسایل نقلیه در ایام نوروز در سطح استان بسیار مطلوب بود.

وی از ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در تمام شهرستان‌های گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 25 بازارچه صنایع‌دستی با 400 غرفه در سطح استان گلستان بود که به معرفی و فروش صنایع‌دستی و سوغات استان اختصاص داده شده بود.

 

*برپایی 6 نوروزگاه در شهرستان‌های گلستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان بازارچه‌های صنایع‌دستی، سوغات و محصولات سفر در تمام شهرستان‌های استان برگزار شد به عنوان مثال در شهرستان گرگان در منطقه ناهارخوران برگزار شد و در شهرستان گنبدکاووس این بازارچه‌ها در کنار برج جهانی قابوس که با حضور گسترده گردشگران نوروزی مواجه بود ایجاد شد.

فرقانی گفت: در ایام نوروز 6 نوروزگاه در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آق‌قلا، مرز اینچه‌برون و بخش مرکزی شهری گنبدکاووس برگزار کردیم که در این نمایشگاه‌ها صنایع‌دستی، آداب و رسوم شهرستان‌های استان گلستان را در معرض نمایش قرار دادیم.

وی از کاهش تصادفات در سطح استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه میزان تصادفات فوتی در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در سال جاری نزدیک به 27 درصد کاهش فوتی در استان را شاهد بودیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار