رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی:اعتکاف دشمنان نظام را سرافکنده و مأیوس می‎کند

​رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه آثار و برکات اعتکاف علاوه‎بر فرد شامل جامعه نیز می‎شود، گفت: اعتکاف عامل یأس، ناامیدی و سرافکندگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رشد 30 درصدی معتکفان در کردکوی
به گزارش گلستان24،حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی، با اشاره به ارزش و عظمت فراوان مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف علاوه‎بر فرد معتکف آثار و برکات بسیاری نیز برای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه انسان علاوه‎بر ارتباط با جامعه و نیاز به زندگی جمعی، گاهی نیازمند تنهایی و جدایی از جامعه برای چله‎نشینی، عبادت فردی و ریاضت است، گفت: با توجه به این مسأله اعتکاف دو بخش عبادت جمعی و فردی را برای معتکف رقم می‎زند؛ در واقع اعتکاف یک عبادت و زندگی جمعی و فردی است که انسان در عبادت جمعی با هم زندگی کردن و با هم جامعه ساختن را تمرین می‎کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی اعتکاف را محل تفکر و اندیشه دانست و یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای تفکر انسان است تا معتکف از اهداف خلقت و انتهای زندگی خود مطلع شود و برای سفر آخرت توشه‎ای آماده کند.

محمودی با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکاتی برای گذشته و آینده دارد، خاطرنشان کرد: معتکف با توبه و استغفار می‎تواند گذشته خود را جبران کند همچینن با دعا، راز و نیاز و توسل آینده خوبی را برای خود رقم بزند و نه تنها در یک سال آینده بلکه تا پایان عمر از فواید اعتکاف بهره‎مند شود.

وی با بیان اینکه آثار و برکات اعتکاف علاوه‎بر فرد شامل جامعه نیز می‎شود، تصریح کرد: یکی از نکات برجسته در مراسم معنوی اعتکاف عمل کردن به فرمان خداوند، پیامبر (ص) و ائمه (ع) است در واقع با مراسم معنوی اعتکاف سنت نبوی و علوی احیاء می‎شود و موجب شادی خداوند، پیامبر(ص)، ائمه (ع) و رهبر معظم انقلاب می‎شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه اعتکاف عامل یأس و ناامیدی دشمنان است، بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی سال در قالب تهاجم و یورش فرهنگی برای دوری جوانان از خداوند و دین هزینه‎های گزافی خرج می‎کنند که حضور آنها در مراسم معنوی اعتکاف مشتی بر دهان دشمنان است و آنها را سرافکنده می‎کند.

 

*حضور 856 نفر از مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف

محمودی از حضور 856 نفر از مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و اذعان کرد: از این تعداد 625 نفر از بانوان و 231 نفر از آقایان هستند.

وی با بیان اینکه 15 مسجد شهرستان کردکوی متشکل از دو مسجد شهری و 13 مسجد روستایی پذیرای معتکفان است، ابراز کرد: امسال حضور مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف با رشد 30 درصدی همراه بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه در سال گذشته 13 مسجد شهرستان کردکوی پذیرای معتکفان بوده است، متذکر شد: مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته با حضور 655 نفر برگزار شده بود که از این تعداد 441 نفر از آنها از بانوان بوده‎اند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار