امام جمعه موقت گرگان: لزوم 20 میلیارد ریال اعتبار برای عقد قرارداد با پیمانکار

امام جمعه موقت شهر گرگان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبر یبه شهرداری مشهد مقدس در خصوص واگذاری اراضی به استان‌ها برای ایجاد زائرسرا گفت: استان گلستان در مشهد مقدس در زمینی به مساحت 700 متر صاحب زائرسرا می‌شود.

گلستان در مشهد مقدس صاحب زائرسرا می‌شود
به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان گلستان که با محوریت ستاد گرامیداشت سوم خرداد، هماهنگی برای بزرگداشت سالگرد امام راحل و گرامیداشت مختومقلی فراغی برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت زائرسرای استان گلستان در مشهد مقدس در خیابان نواب جنب بلوار ولایت پیش‌بینی شده است 700 متر زمین در اختیار استان گلستان قرار گرفته، هیئت‌امنای زائرسرا در استان تعیین شدند نسبت به انتخاب هیئت‌مدیره نیز اقدام شده است.

وی با اشاره به صدور رایگان پروانه ساختمان زائرسرای استان گلستان تصریح کرد: نقشه این ساختمان تهیه شد دو طبقه زیرزمین که یک طبقه آن پارکینگ و یک طبقه تاسیسات خواهد بود یک طبقه همکف و 6 طبقه روی آن است و جمعا این زائرسرا در 9 طبقه ساخته خواهد شد.

امام جمعه موقت گرگان افزود: طبقه اول و دوم به تراکمه اختصاص داده شده و طبقات سوم تا ششم متعلق به فارسی زبانان است این زائرسرا برای مردم استان گلستان است که همه باید در این راستا مشارکت کنند.

لیوانی با اشاره به اینکه رضا مروتی معاون عمرانی استانداری گلستان به عنوان رئیس هیئت مدیره است، گفت: ایشان نامه‌ای به فرمانداران نوشته که در شهرستان‌ها نسبت به تشکیل هیئت امنا متشکل از فرماندار، امام جمعه، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و سه نفر از معتمدین اقدام شود ما انتظارمان از فرمانداران این است که در اسرع وقت جلسه را تشکیل دهند و راهکار منابع مالی برای ساخت زائرسرای گلستانی‌ها در مشهد مقدس اتخاذ شود.

وی گفت: در کنار ما استان‌هایی بودند گرچه از دیدگاه ما جزو استان‌های محروم محسوب می‌شدند و ما فکر می‌کردیم آنها توان مالی برای ساخت زائرسرا ندارند اما زائرسرای برخی استان‌ها تکمیل شده است، ما اخیرا کار خاک‌برداری را شروع کردیم و منتظر گرفتن پیمانکار هستیم برای عقد قرارداد با پیمانکار نیاز به 20 میلیارد ریال منابع مالی داریم.

امام جمعه موقت گرگان افزود: در هر طبقه هشت سوئیت وجود دارد هر سوئیت از 19 تا 56 متر متفاوت است برای هر متر از سوئیت یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه تخمین زده شده است یک نفر از ترکمن‌صحرا قول مساعد برای ساخت یک طبقه ویژه تراکمه را داده است برای چهار طبقه بعدی برخی افراد ساخت سوئیت را تقبل کردند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار