مدیر جهاد کشاورزی گرگان خبرداد:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان گفت: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان شهرستان گرگان قرار گرفته است که برای خرید تراکتور،کمباین و ادوات دنباله دار هزینه شد.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان گرگان
به گزارش گلستان24،عباسعلی سلیمانی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان گرگان بیش از ۵۳ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد و نزدیک به ۲۲ هزار بهره بردار و ۱۰۰ روستا از طریق راهبری و نظارت کارشناسان کشاورزی شهرستان را انجام می دهند.
 

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار هکتار و در سال جاری ۲۶ هزار هکتار اراضی شهرستان گرگان به کشت گندم اختصاص یافته است و امید است امسال با توصیه علمی و فنی کشاورزان افزایش کشت را در استان داشته باشیم.

سلیمانی بیان کرد: پشتیبانی و توصیه‎های علمی به کشاورزان شهرستان گرگان توسط پنج مرکز جهاد کشاورزی انجام می‎شود و با توجه به جذب کارشناسان جدید و سیاست ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی همه عرصه‎های کشاورزی پهنه‎بندی شده را زیرپوشش قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان در ادامه با بیان این که در اداره امور اراضی سامانه ۱۳۱ داریم که کار گزارشات مردمی را انجام می دهد گفت: مردم تخلفات امور اراضی را به این سامانه اطلاع می دهند و ما در اسرع وقت کار رسیدگی به این تخلفات را انجام می دهیم.

سلیمانی تصریح کرد: بر اساس گزارشات مردمی ۱۷۱ مورد اخطار توسط همکاران ما صادر شده است و ۱۲۱ مورد نیز نظارت تبصره ۴ داشتیم.

وی از تشکیل ۹۲ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی اقدام به تخریب ۲۳۶  مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح ۱۰۵ و نیم هکتار اراضی شهرستان نمودیم.

کراپ‌شده - برداشت مکانیزه

سلیمانی بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ قریب به ۵۶ مجوز مشاغل خانگی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گرگان صادر شده که ۳۸ نفر از این تعداد معرفی به بانک شدند و مبلغی نزدیک به ۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۶۰ تن برنج، ۱۰۰ تن شکر و ۱۱۱ تن مرغ با قیمت دولتی و مصوب در اختیار نمایندگان فروش قرار دادیم و مردم از این محصولات استفاده کردند.

رئیس جهاد کشاورزی گرگان با بیان اینکه ۲۴۰ تن پرتقال و ۱۲۰ تن سیب درختی در شب عید در بین مردم شهرستان گرگان توزیع شد، افزود: بنا داریم ظرفیت توزیع میوه را به ۵۰ درصد کاهش دهیم تا بازار وضعیت متعادلی پیدا کند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار