رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان: امیدوار به واردات مواد اولیه نساجی نباشید

​رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان گفت: باید بدانیم که موضوع پنبه از دریاچه ارومیه به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید فکری به حال مشکل پنبه در استان و حتی کشور کرد.

احیای کشت پنبه از دریاچه ارومیه مهمتر است
به گزارش گلستان24، رمضان بهرامی  در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های استان گلستان این است که زنجیره تولید در استان وجود دارد و شاید اگر استانی بخواهد این شرایط را برای آن استان فراهم کند 30 سال زمان نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: هدایت صادرکنندگان یکی از موضوعاتی است که مسئولان و همه فعالان اقتصادی در این بخش با جدیت وارد شوند تا بتوان تولصد را بر اساس بازار صادرات و حتی صادرات را بر اساس تولیدات مرغوب کشور ساماندهی کرد و به یک هماهنگی لازم رساند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان با اشاره به مانورهای خبری درباره مشکلات دریاچه ارمیه، تاکید کرد: باید بدانیم که موضوع پنبه از دریاچه ارومیه به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید فکری به حال مشکل پنبه در استان و حتی کشور کرد.

بهرامی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که در حوزه کشت محصولات استراتژیک باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر دولت حمایت خودش را در حمایت از تولیدکنندگان محصولاتی همانند گندم کنار بکشد چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه کشت پنبه می‌تواند به افزایش سرانه درآمدی استان کمک کند تصریح کرد: باید به موضوع قاچاق در حوزه نساجی کشور نیز نگاه ریزبینانه و جهادی داشته باشیم و با این پدیده شوم و ویروس مخرب اقتصاد کشور برخورد جدی شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان متذکر شد: نباید به این امید باشیم که مواد اولیه نساجی را می‌توان در آینده به کشور وارد کرد و سیاست اقتصاد مقاومتی این است که به توان و تولیدات داخل کشور متکی باشیم و باید در این راستا چاره‌ای اساسی بیاندیشیم.

بهرامی در پایان تاکید کرد: باید در تولید محصولات به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عملکرد داشت که وضعیت معیشت و اقتصادی کشاورزان نیز دیده شود و در کنار هم طوری عمل کنیم که کشور را به سمت توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها حرکت دهیم.

‎انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار