مدیرکل ثبت احوال گلستان:4 شهر گلستان بیشترین ثبت ولادت را داشتند

​مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیشترین میزان ثبت ولادت در استان را مربوط به شهرستان‎های گنبدکاووس، گرگان، آق‎قلا و کلاله در سال 1395 دانست.

گلستان در نرخ ولادت در جایگاه دهم ایستاد

به گزارش گلستان24، حسن وفایی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گلستان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: نرخ ولادت در استان گلستان 22 در هزار نفر جمیت است بیشترین ثبت ولادت در شهرستان‎های گنبدکاووس، گرگان، آق‎قلا و کلاله اتفاق افتاد و کمترین آن مربوط به بندرگز، کردکوی و گالیکش بوده است.

 

وی نرخ رشد جمعیت در کشور را 1.3 درصد و در استان گلستان حدود 1.8 درصد اعلام و تصریح کرد: سال گذشته در استان گلستان 41 هزار و 493 هزار ولادت ثبت شد 8 هزار و 796 واقعه وفات نیز در استان ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 1394 حدود 1.94 درصد کاهش نشان می‎دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان افزود: در استان نیاز است هماهنگی با سایر دستگاه‎های اجرایی که بیشترین مراجعه‎کننده را دارند انجام شود تا بتوانیم از این طریق آمار مهاجرت را ثبت کنیم.

وفایی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 870 هزار نفری استان ابراز کرد: یک میلیون نفر جمعیت شهری و 870 نفر جمعیت روستایی در استان گلستان وجود دارد.

وی گفت: نرخ ولادت در استان 22.1 درصد در هزار، نرخ ازدواج 9.9 درصد در هزار و نرخ طلاق 1.99 درصد در هزار است در سال گذشته 8 هزار و 796 واقعه وفات ثبت شد بیشترین فوت مربوط به شهرستان های گرگان، گنبدکاووس بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در خصوص مهمترین علل فوت در استان اظهار کرد: بیماری‎های قلبی عروقی، علائم با حالات تعریف شده، سرطان و تومورها، حوادث غیرعمدی و دستگه تنفسی بیشترین عامل مرگ و میر را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار