مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: سومین دوره اردوی آموزشی و تفریحی امدادگران و نجات‎گران ۸ استان کشور در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان برگزار می‎شود.

امدادگران و نجات‎گران ۸ استان کشور در گلستان آموزش می‌بینند

به گزارش گلستان24، حسین احمدی در اردوی تفریحی امدادگران و نجاتگران کشوری به میزبانی گلستان در باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: سومین دوره اردوی تفریحی امدادگران و نجات‎گران کشور به میزبانی گنبدکاووس با حضور 8 استان از کشور در حال برگزاری است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: این اردو از اول اردیبهشت تا دهم اردیبهشت برای نخستین بار از همه استان‌ها در 3 مرحله برگزار می‌شود که در مجموع 21 استان حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: در ایام نوروز که بهترین ایام سال است، 180 نفر از امدادگران و نجات‌گران با اقدام نیک خود در طرح امداد و نجات نوروزی حضور داشتند.

 

احمدی گفت: هدف از برگزاری این اردو ضمن آشنایی امدادگران و نجاتگران با یکدیگر و افزایش دوستی از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

 

وی با اشاره به نزدیک یک قرن سابقه جمعیت هلال احمر در کشور یادآور شد: جمعیت هلال احمر در سال یک‌هزار و 301 تاسیس شد و یکی از با سابقه‌ترین نهادها و دستگاه‌ها در کشور است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد: از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه دولت‌ها، با همه سلایق سیاسی مختلف در نگاه توجه ویژه به هلال احمر مشترک بوده و در قالب تجهیز لجستیک همکاری لازم داشتند.

 

احمدی اظهار کرد: برای افزایش تاب‌آوری در کشور، نخست باید امدادگران و نجات‌گران هلال احمر این تاب‌آوری را در خود افزایش داده و جمعیت دارای همکاران توانمند و قوی باشد و سپس به سراغ مردم برویم.

 

وی افزود: با آموزش و تمرینات و تکرار و جلسات هم‌اندیشی باید یک مجموعه ذخیره امدادگری و نجاتگری را در کشور تربیت کرد که همانند رودخانه این افراد در حال ورود و خروج باشد و افرادی که خارج می‌شوند به مقامات بالاتری دست یابند، در این صورت است که امدادگران فعال و پویا خواهیم داشت و متعلق به نهضت صلیب سرخ بین الملل با 190 کشور با یک زبان مشترک خواهیم بود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در دنیا 40 حادثه طبیعی و انسان ساز شناسایی شده که 31 حادثه در ایران است و سهم ما از جمعیت جهانی یک درصد است در صورتی که 6 درصد تلفات جهانی در ایران رخ می‌دهد.

 

احمدی گفت: کم هزینه‌ترین و موثرترین اقدام در مرحله نخست آموزش امدادی و امدادگران است و سپس باید از طریق صداوسیما، کتابچه و طرح خادم باید به سراغ مردم برویم تا 50 هزار نیروی فعال و قوی در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار