مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: طرح سامانه الکترونیکی «پنجره واحد رفاهی» ویژه افراد بیکار، بیمار و ... در گلستان اجرایی می شود.

طرح سامانه الکترونیکی «پنجره واحد رفاهی» در گلستان اجرایی می شود
به گزارش گلستان24، سعید مازندرانی صبح چهارشنبه در شورای اداری شهرستان گرگان از اجرای طرح پنجره واحد رفاهی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح یک سامانه الکترونیکی است که موجب سامان‌دهی افراد بیکار، بیمار سرطانی و ... می‌شود و افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند حتی می‌توانند درزمینهٔ دریافت داروی خاص هم اقدام کنند.
 

۲۴۳ هزار کارگر در گستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی افزود: ۲۴۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان قرار دارند که با خانواده‌های خود جمعیت حدود ۷۰۰ هزارنفری را تشکیل می‌دهند.

مازندرانی بابیان اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت گلستان کارگر هستند، اظهار کرد: متأسفانه بخشی از جمعیت کارگری ما از چتر بیمه برخوردار نیستند.

وی افزود: ۴۴ هزار واحد صنفی، کارگاهی و صنعتی در سطح استان وجود دارد که کارگران در آنجا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۹۳ حقوق کارگران ۲۵ درصد، در سال ۹۴، ۱۲ درصد و در سال جاری هم ۱۴ و نیم درصد اضافه‌شده است.

مازندرانی بابیان اینکه اکثر مشاغل استان گلستان خدماتی هستند، اظهار کرد: اضافه کردن حقوق به کارگران بدون مبنای علمی مشکلات عکس ایجاد می‌کند و ما مشاهده کردیم در دولت گذشته با افزایش حقوق کارگران تعداد کارگران اخراجی هم افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ اخراج کارگران ما کاهش چشمگیری داشته و دولت تلاش کرده با برطرف کردن موانع تولید و ارائه تسهیلات تثبیت اشتغال کند.

سعید مازندرانی

مازندرانی بابیان اینکه وظیفه دولت در کنار ایجاد اشتغال، حفظ و صیانت از نیروی کار است، اظهار کرد: اصلاحیه قانون کار به مجلس رفته است و امیدواریم در این اصلاحیه تنها قشر خاصی مدنظر قرار نگیرد.

کارفرماها از ایجاد اشتغال می ترسند

وی گفت: برخی کارفرماها ظرفیت ایجاد اشتغال دارند اما می‌ترسند که ایجاد کار کنند مبادا مورد طرف اداره کار قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بابیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۹۵۰ کارگر اخراج شده تحت پوشش بیمه بیکاری قرارگرفته‌اند، افزود: میانگین حقوق در گلستان پایین بوده و به همین دلیل کارگر تمایل پیدا می‌کند به شکل سوری از کار اخراج شود تا از بیمه بیکاری استفاده کند.

مازندرانی اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری تیم والیبال ساحلی کارگران گلستان برای شرکت در مسابقات به لیتوانی فرستاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ در گلستان ۲۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نبودند تحت پوشش چتر بیمه‌ای قرار گرفتند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار