مدیرکل مدیریت بحران گلستان:تا مشکلات معدن‎کاران حل نشود محل حادثه را ترک نمی‎کنیم

​مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به اینکه عملیات اکسیژن‎دهی به داخل تونل ادامه دارد مهمترین مشکل موجود در امدادرسانی را ریزش سنگ از سقف تونل عنوان کرد.

مشکل اصلی برای امدادرسانی ریزش سنگ از سقف تونل است
به گزارش گلستان24، صادقعلی مقدم در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‎دیدگان معدن زغال‎سنگ آزادشهر اظهار کرد: تمام سعی نیروهای امدادی این است که منطقه را ایمن کنند تا پیشروی نیروهای امدادی وضعیت معدن‎کاران گرفتار و محبوس شده در معدن را شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه دو مشکل اساسی در عملیات آواربرداری وجود دارد، تصریح کرد: امکان انفجار مجدد هنوز وجود دارد، وجود گاز خطرناک متان از دیگر مشکلات است شرایط با توجه به غلظت بالای مونوکسید کربن به گونه‎ای بوده که معدن‎کاران به صورت شیفتی می‎توانند به داخل معدن ورود کنند و باید ریکاوری شده تا عملیات بعدی را پیگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: گروه‎های امدادی از استان‎های سمنان، مازندران، کرمان، شهر طبس و خراسان شمالی در کنار نیروهای امدادی گلستان برای وضعیت پیش آمده در معدن زغال سنگ در تلاش هستند.

مقدم با اشاره به اینکه آخرین گروه امدادی از کرمان وارد گلستان شده است، گفت: نیروهای هلال‎احمر، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، اورژانس و ... همه تلاش می‎کنند تا روند آواربرداری و امدادرسانی تسهیل شود.

وی بیان کرد: اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد تمام سعی خود را خواهیم کرد تا امروز بعدازظهر این وضعیت را به سرانجام برسانیم، امدادرسانی از روز گذشته آغاز شده و حتی یک ثانیه هم جریان کار تعطیل نشد مشکلات معدن‎کاران تا زمانی که حل نشود محل حادثه را ترک نمی‎کنیم و در منطقه حضور داریم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار