معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: کار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر به صورت دستی انجام می‌شود.

کار در معدن یورت آزادشهر به صورت دستی انجام می‌شود

به گزارش گلستان24،  رضا مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر به صورت دستی انجام می‌شود و در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ امکانات نداریم و در این زمینه از تیم‌های زبده و فنی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی که گاز متان در معدن انتشار پیدا می‌کند عوامل بسیار زیادی باعث جرقه‌زدن می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر امکان دسترسی به قسمت انتهایی تونل جایی که لوکوموتیو قرار دارد و این حادثه در آن اتفاق افتاده است نداریم و نمی‌توانیم به طور قطع اعلام کنیم که انفجار در اثر این جابه جایی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ابراز کرد: ما به سادگی برخی گمانه‌زنی‌ها را انجام می‌دهیم و شاید این ذهنیت به وجود بیاید که عامل انسانی در این اتفاق دخیل یوده است ولی من معتقدم که مجموعه‌ای از عوامل می‌تواند در انفجار معدن یورت آزادشهر دخیل باشد.

کار در معدن یورت آزادشهر به صورت دستی انجام می‌شود

مروتی اذعان کرد: دسترسی ما به ریزش دوم تونل در حد یک عبور ساده است و به حدی است که یک نفر به صورت سینه‌خیز از آن محل عبور کند.

وی بیان کرد: بعد از ریزش دوم ریزش سوم را داریم که آوار بسیار سنگینی است و امکان عبور از آن در حال حاضر وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: تونل شماره دو دیگری در پایین‌دست این معدن وجود دارد که تلاش می‌کنیم از طریق ارتباط‌‌هایی که وجود دارد وارد تونل شویم یکی از این ارتباط‌ها به محدوده‌ای می‌رسد که ریزش سوم در آن رخ داده است.

مروتی افزود: این تونل دارای شیب تندی حدود 65 درصد است و یک تونل بسیار عمودی است و اکنون معدن‌کاران زبده ما در حال آواربرداری این تونل هستند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار