رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد : 3 مصدوم در بیمارستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: 75 نفر از مصدومان معدن آزادشهر به طور کاملا رایگان مداوا شدند.

درمان رایگان 75 نفر از مصدومان معدن گلستان
به گزارش گلستان 24،  عبدالرضا فاضل ضمن تسلیت به خانواده‎های جان‎باختگان حادثه دلخراش معدن آزادشهر اظهار کرد: با وقوع این حادثه اورژانس 115 و تعدادی دستگاه آمبولانس سریعا در محل معدن آزادشهر استقرار پیدا کرد در این حادثه 127 مصدوم داشتیم که از این تعداد 30 مورد از مصدومیت‎ها در محل حادثه امدادرسانی شدند و بهبود یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر مصدومیت‎ها بر اثر مسمومیت ناشی از گاز بود، تصریح کرد: 75 نفر از مصدومان منتقل به بیمارستان‎های گنبدکاووس و آزادشهر شدند بیشترین تعداد مصدومان در بیمارستان آزادشهر بستری شدند خوشبختانه از بین 75 مصدوم طی 48 ساعت تعداد 72 نفر ترخیص شدند و سه بیمار در بیمارستان مطهری گنبدکاووس بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه حال عمومی مصدومان خوب است، افزود: فقط یکی از مصدومان با دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان بوده ضریب هوشی بیمار نیز بهتر شده است.

 

فاضل با اشاره به اینکه انفجار معدن آزادشهر تاکنون 22 فوتی داشته است، گفت: اقدامات اولیه برای شناسایی اجساد انجام شد کسانی که فوت کردند به پزشکی قانونی انتقال پیدا کردند و پس از آن پیکرها برای خاکسپاری به خانواده‎های داغدار تحویل شد.

 

وی توجه به ایمنی کار را ضرورتی مهم دانست و ابراز کرد: کسانی که در معدن کار می‎کنند از لحاظ ایمنی کار و بهداشت حرفه‎ای باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: خانواده‎های متوفی و خانواده‎های مصدومان حادثه معدن از نظر بهداشت روان کاملا بررسی شدند تیم های روانشناسی را اعزام کردیم تا این افراد روان‎درمانی کنند.

 

فاضل در خصوص تجمع خانواده‎های معدن‎کاران در محل وقوع حادثه بیان کرد: باید به مردم حق بدهیم، آنها نگران عزیزان‎شان هستند اما این تجمع عملیات آواربرداری و امدادرسانی را سخت می‎کند لذا از مردم تقاضا داریم تا در محل وقوع حادثه تجمع نکنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار