با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

مرکز ترک اعتیاد TC با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در گلستان راه‌اندازی شد.

مرکز ترک اعتیاد TC در گلستان راه‎اندازی شد

به گزارش گلستان 24، رئیس سازمان بهزیستی کشور عصر چهارشنبه در آیین راه‎اندازی مرکز ترک اعتیاد تی سی در گرگان اظهار کرد: TC یک پروتکل درمانی برای افراد معتاد است که به شکل یک بسته کامل علاوه بر بحث سم‎زدایی نسبت به حرفه‎آموزی، توانمندسازی و ارتقای روحی و روانی معتادان کار می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه ساخت مراکز تی سی در کشور متوقف‌ شده بود، افزود: سیاست وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی گسترش مراکز تی سی در سطح کشور بوده و به همین دلیل ساخت این مراکز را در دستور کار قرار دادیم.

مرکز ترک اعتیاد TC در گلستان راه‎اندازی شد

محسنی بندپی افزود: در این مراکز یک بسته کامل مددکاری با مدت اقامت بیشتر برای معتادان عملیاتی می‎شود و رویکردهای اجتماعی می‎طلبد اثر‎بخشی درمان اعتیاد را در مراکز ترک اعتیاد گسترش دهیم.

راندمان اثربخشی TC سه برابر است

وی با بیان اینکه امروز یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی گسترش درمان است، اظهار کرد: اثربخشی TC نسبت به سایر روش‌ها راندمان بالاتری دارد و اگر در مرکز ترک اعتیاد معمولی راندمان ۱۵ درصد داشته باشیم در تی سی این راندمان سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس بهزیستی کشور بابیان اینکه یک تیم تخصصی و علمی در این مراکز فعالیت می‌کند، افزود: یکی از سیاست‌های بهزیستی افزایش مراکز تی سی در بخش دولتی و خصوصی است.

محسنی بندپی افزود: بخشی از هزینه بهبود معتادان در این مراکز از سوی بهزیستی به شکل سرانه پرداخت می‎شود و قسمتی دیگر از مددجو دریافت می‎شود.

منبع :  مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار