تحلیلی از فضای انتخاباتی گرگان ؛

بدون تردید انشعاب جامعه اسلامی مهندسین و ارائه لیست جداگانه خلاف موازین درون جبهه ای ضربه ای بزرگ به طیف اصولگرایان و نیروهای انقلابی و ارزشی در گرگان خواهد زد .

چرا جامعه اسلامی مهندسین گلستان لیست جداگانه داد؟

به گزارش گلستان24،   40 سال بعد از انقلاب و گذشت تحولات متعدد در پهنه سیاسی و اجتماعی کشور گروههای سیاسی را به این ورطه کشاند که باید برای تصاحب کرسی های انتخابی توسط مردم برای انجام امورات اجتماعی و اداری و مدیریت شهری یکپارچه و متحد باشند .

جریان اصلاح طلب در سال 84 به دلیل عدم وحدت و همدلی و گریزان شدن مردم از شعارهای سیاسی این طیف ، شکست سختی خورد اما این جریان بعد از هشت سال در سال 92 خود را احیا کرد و با اتخاذ تدابیر پادگانی و از بالا به پایین توانست خود را بازسازی کند .

این جریان با همین سیستم انتخابات مجلس را نیز از آن خود کرد و توانست در یک رویداد تاریخی هر 30 نماینده مجلس تهران را عوض کند و نمایندگان لیست امید که از طیف اصلاحات بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند .

در عین حال جریان ارزشی و انقلابی که در طیف اصولگرا جای می گرفتند ، با انفعال و بی تفاوتی طی این سالها نتوانستند انسجام لازم را بدست آورند و بعد از ریاست جمهوری در سال 92 ، در سال 94 مجلس را نیز حداقل در تهران و استان گلستان و برخی شهرهای مهم از دست دادند .

حال در انتخابات مهم و سرنوشت ساز 96 این جریان عاقل تر از گذشته با ایجاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان جمنا توانسته انتخابات ریاست جمهوری را مدیریت کرده و دو کاندیدای این جریان یعنی رئیسی و قالیباف شانس بالایی در بین مردم دارند .

اما در عرصه شوراها جمنا بنا دارد تا دخالت نکند و تصمیم گیری را با معتمدین و بزرگان محلی این جریان بگذارد ، از این رو جلساتی در دفتر موتلفه اسلامی با حضور نمایندگانی از تشکل های وابسته به جریان انقلابی و ارزشی برگزار شد و کاندیداهای اصولگرا نیز به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود پرداختند و نهایتا 9 نفر به عنوان لیست خدمت و آبادانی انتخاب شدند .

حال در آستانه تبلیغات انتخابات شوراها، جامعه اسلامی مهندسین که یکی از تشکل های زیر مجموعه جریان اصولگرایی بود و نماینده آن اقای ( ح – ر ) در جلسات تعیین لیست خدمت و آبادانی حضور داشت ، لیتسی جداگانه می دهد و ناباورانه افرادی را درون این لیست جای می دهد که برخی از آنها در دوره گذشته شوراها نمره اصولگرایی نگرفتند ، برخی دیگر که اصلا مهندس نیستند و برخی نیز گرایش های اصلاح طلبانه دارند .

با این لیست می توان گفت که جامعه اسلامی مهندسین بزرگان جریان اصولگرا در گلستان را قبول ندارد و با این کار انشعاب جدیدی را بوجود آورده است که برخی از آن به جهالت تاریخی یاد می کنند اما برخی دیگر معتقدند که اشتهای قدرت این گروه زیاد است و از پتانسیل شورا به دنبال انتخابات بعدی مجلس هستند و اینکه اگر شکستی متوجه جریان ارزشی و انقلابی در این دوره شود قطعا به پای جامعه اسلامی مهندسین نوشته خواهد شد .

مردم شریف گرگان نیز بدانند تنها لیست مورد اعتماد و اصلی جریان ارزشی و انقلابی "ائتلاف خدمت و آبادانی" خواهد بود و لیست های دیگر بر مبنای منافع شخصی ، روابط داد و ستدی شکل گرفته و محلی از اعراب ندارد لذا مراقب حرکات و رفتارهای انتخاباتی در هفته پیش رو باشند .

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار